Boeken over Consumenten, Content, SEO en Marketing

Proven Context publiceert reviews over de belangrijkste boeken in Consumentengedrag, Content, Tekstschrijven, SEO en Marketingcommunicatie.

Made to Stick - Chip Heath en Dan Heath - Score 8.8

Made to Stick is hét inspiratieboek voor Content Marketeers. Chip Heath en Dan Heath laten zien hoe jouw content werkt en blijft plakken. Een must read!
Lezen

Everybody Lies - Seth Stephens Davidowitz - Score 8.4

Everybody Lies is een smeuïg boek over Big Data. Seth Stephens Davidowitz toont via data onze verborgen ik. Wie zijn we écht? Everybody Lies vertelt 't.
Lezen

The Lean Startup - Eric Ries - Score 7.0

Build, Measure, Learn. Met deze theorie zette Eric Ries de innovatiewereld via zijn boek The Lean Startup op z'n kop. Vernieuwend: ja. Lekker leesbaar: nee.
Lezen

The Tipping Point - Malcolm Gladwell - Score 7.6

In zijn boek The Tipping Point laat Malcolm Gladwell zie hoe rages ontstaan, zoals flippo's, spinners, Ugg's en jassen met bontkragen.
Lezen

Marketingcommunicatie-strategie - Floor, Van Raaij, Bouwman - Score 7.2

Het boek Marketingcommunicatie-strategie van Floor, Van Raaij en Bouwman is een icoon voor iedereen die werkt in Marketingcommunicatie.
Lezen

The Art of Thinking Clearly - Rolf Dobelli - Score 6.8

In zijn boek The Art of Thinking Clearly zet Rolf Dobelli helder en bondig de 100 meest voorkomende denkfouten (biases) op een rij.
Lezen

The Paradox of Choice - Barry Schwartz - Score 8.0

Het boek The Paradox of Choice van Barry Schwartz gaat over hoe wij als consumenten kiezen. En dat is vooral heel erg impulsief en irrationeel.
Lezen

Understanding Consumer Financial Behavior - Fred van Raaij - Score 7.0

Het boek Understanding Consumer Financial Behavior van Fred van Raaij toont hoe we irrationele en verkeerde keuzes maken over ons huis, pensioen, onze hypotheek en onze verzekeringen
Lezen

Maak Ze Gek - Aartjan van Erkel - Score 8.0

Het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel is een superpraktisch boek vol eyeopeners en quick wins in Content Marketing en Website Optimalisatie.
Lezen

Het Slimme Onbewuste - Ap Dijksterhuis - Score 7.6

Ap Dijksterhuis bouwt in zijn boek Het Slimme Onbewuste slim toe naar de conclusie dat we algeheel getruukt worden door ons onbewuste.
Lezen

Contagious - Jonah Berger - Score 8.0

In zijn boek Contagious laat Jonah Berger met succes zien hoe je met Content een Viral kunt creëren.
Lezen

Thinking Fast and Slow - Ons Feilbare Denken - Daniel Kahneman - Score 8.2

Het boek Thinking Fast and Slow / Ons Feilbare Denken is een must-read voor iedere marketeer die meer wil weten over behavioural economics.
Lezen
Neem contact op

Proven Context verbetert de resultaten van jouw organisatie. Via SEO, tekst, marketing en communicatie. Bel 085 - 1301818 of vul het formulier in.