Boeken over marketing, communicatie, content en SEO

Wij lezen graag boeken over consumenten, content, marketing, tekstschrijven, SEO en marketingcommunicatie. Wat we daarvan vinden, vertellen we hier.

Het boek Marketingcommunicatiestrategie van Floor, Van Raaij en Bouwman is een icoon voor iedereen die werkt in marketingcommunicatie.
Boek

Marketingcommunicatiestrategie

Het boek Marketingcommunicatie-strategie van Floor, Van Raaij en Bouwman is een icoon voor iedereen die werkt in marketingcommunicatie.

Bekijk boek
The Lean Startup is een boek van Eric Ries over hoe je innovaties snel en met grotere kans op succes kunt doorvoeren.
Boek

The Lean Startup

Build, Measure, Learn. Met deze theorie zette Eric Ries de innovatiewereld via zijn boek The Lean Startup op z’n kop. Vernieuwend: ja. Leesbaar: nee.

Bekijk boek
Malcolm Gladwell geeft in zijn boek The Tipping Point aan dat een rage kan ontstaan op basis van drie pijlers.
Boek

The Tipping Point

In zijn boek The Tipping Point laat Malcolm Gladwell zie hoe rages ontstaan, zoals flippo’s, spijkerbroeken met gaten, Ugg’s en jassen met bontkragen.

Bekijk boek
Everybody Lies is en boek over big data.
Boek

Everybody Lies

Everybody Lies is een smeuïg boek over big data. Seth Stephens Davidowitz toont via data de kant van onszelf die we liever verborgen houden.

Bekijk boek
The Art of Thinking Clearly beschrijft 100 van die fouten, ook wel biases en heuristieken genoemd.
Boek

The Art of Thinking Clearly

In zijn boek The Art of Thinking Clearly zet Rolf Dobelli helder en bondig de 100 meest voorkomende denkfouten (biases en heuristieken) op een rij.

Bekijk boek
In Het Handboek Online Marketing introduceert Patrick Petersen nieuwe en evalueert oude marketingmodellen.
Boek

Handboek Online Marketing

Het Handboek Online Marketing van Patrick Petersen bekijkt het traditionele marketingdenken vanuit een online context. Een erg compleet boek.

Bekijk boek
In het boek The Paradox of Choice zoekt Barry Schwartz naar de manier waarop we keuzes maken.
Boek

The Paradox of Choice

Een boek over keuzegedrag. The Paradox of Choice van Barry Schwartz gaat over hoe wij als consumenten kiezen. En dat is vooral heel erg impulsief en irrationeel.

Bekijk boek
Het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel is een superpraktisch boek vol eyeopeners en quick wins in Content Marketing en Website Optimalisatie.
Boek

Maak Ze Gek

Het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel is een superpraktisch boek vol eyeopeners en quick wins in content marketing en website optimalisatie.

Bekijk boek
Het boek Understanding Consumer Financial Behavior gaat in op ons keuze- en beslissingsgedrag omtrent persoonlijke financiën.
Boek

Understanding Consumer Financial Behavior

Understanding Consumer Financial Behavior toont hoe we irrationele en verkeerde keuzes maken over onder meer ons huis en pensioen.

Bekijk boek