Boeken over marketing, communicatie, content en SEO
Wij lezen graag boeken over consumenten, content, marketing, tekstschrijven, SEO en marketingcommunicatie. Wat we daarvan vinden, vertellen we hier.

Marketingcommunicatiestrategie
Het boek Marketingcommunicatie-strategie van Floor, Van Raaij en Bouwman is een icoon voor iedereen die werkt in marketingcommunicatie.

The Lean Startup
Build, Measure, Learn. Met deze theorie zette Eric Ries de innovatiewereld via zijn boek The Lean Startup op z’n kop. Vernieuwend: ja. Leesbaar: nee.

The Tipping Point
In zijn boek The Tipping Point laat Malcolm Gladwell zie hoe rages ontstaan, zoals flippo’s, spijkerbroeken met gaten, Ugg’s en jassen met bontkragen.

Everybody Lies
Everybody Lies is een smeuïg boek over big data. Seth Stephens Davidowitz toont via data de kant van onszelf die we liever verborgen houden.

The Art of Thinking Clearly
In zijn boek The Art of Thinking Clearly zet Rolf Dobelli helder en bondig de 100 meest voorkomende denkfouten (biases en heuristieken) op een rij.

Handboek Online Marketing
Het Handboek Online Marketing van Patrick Petersen bekijkt het traditionele marketingdenken vanuit een online context. Een erg compleet boek.

The Paradox of Choice
Een boek over keuzegedrag. The Paradox of Choice van Barry Schwartz gaat over hoe wij als consumenten kiezen. En dat is vooral heel erg impulsief en irrationeel.

Maak Ze Gek
Het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel is een superpraktisch boek vol eyeopeners en quick wins in content marketing en website optimalisatie.

Understanding Consumer Financial Behavior
Understanding Consumer Financial Behavior toont hoe we irrationele en verkeerde keuzes maken over onder meer ons huis en pensioen.