Zoekwoorden-onderzoek: benut alle kansen

Meer bezoekers naar je website en meer geïnteresseerde klanten. We bereiken het via een uitgebreid zoekwoorden-onderzoek.

De kracht van zoekwoorden

Jij weet wie jouw doelgroep is. Maar weet je ook waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is? Met een zoekwoorden-onderzoek kunnen we meerdere dingen realiseren.

  • De website sluit goed aan op de doelgroep
  • Meer websitebezoek en kliks
  • De website komt hoger in Google
Met een zoekwoord onderzoeken trek je meer bezoekers naar je website.

Zo gaan we te werk

Op basis van een zoekwoord-onderzoek gaan we aan de slag voor jouw bedrijf.

  1. We bedenken nieuwe pagina’s en blogs
  2. We maken 100% relevante pagina’s
  3. We brengen pagina’s onder de aandacht

Zo hielpen we Beleggingspand Rotterdam

De website van vastgoedmakelaar Beleggingspand Rotterdam was online niet goed vindbaar. Op basis van een zoekwoord-onderzoek maakten wij een nieuwe website.

  • 50% minder afhakers op de website
  • 22% meer gratis bezoekers via Google

Nog niet helemaal overtuigd?

Ga met ons in gesprek. We hebben ruim 12 jaar ervaring. Er zijn altijd mogelijkheden.

Neem contact op

Wat onze
klanten zeggen.

Nienke-Prominent

Wij ervaren de samenwerking met Proven Context als heel fijn! Een onmisbare partner als je op zoek bent naar uitstekende content. Kritisch waar nodig en flexibel als het op het halen van een deadline aan komt.

Nienke Kramer - Klein Langenhorst, Prominent.nu

We zochten de beste voor onze marketing en kozen voor Proven Context. Nu we een paar maanden verder zijn heeft TechniQ Energy o.a. een duidelijke nieuwe site, geoptimaliseerde offerte teksten en seo en sea worden gemonitord en geoptimaliseerd. TechniQ Energy beveelt Proven Context van harte aan!

Bram Wijne, TechniQ Energy

Proven Context heeft voor ons een nieuwe website ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de marketing. We zijn heel tevreden over de behaalde resultaten. We zien een grote verbetering in het aantal en de kwaliteit van de leads. Olaf en Eva zijn deskundig, altijd bereikbaar en denken goed mee.

Jelle Jonker, IntoCash

Arjan van Rooijen

Slimme, meedenkende en proactieve tekst-goeroes. Hartstikke fijn samenwerken zo!

Arjan van Rooijen, ZorgkaartNederland

Frank - Beleggingspand Rotterdam

Proven Context heeft voor ons een nieuwe website, commerciële mailing, brochure en meerdere webteksten opgesteld. Onze goede positie in Google is bevestigd en gestegen. Erg blij mee.

Frank Haver, Beleggingspand Rotterdam

Proven Context heeft aantal teksten voor ons geschreven en we zijn daar zeer tevreden over. Een bedrijf dat meer doet dan alleen schrijven. Ook geven ze tips over hoe je je pagina het beste kan indelen, opties voor afbeeldingen en nog meer. En dat alles na een zeer korte briefing. Hebben we weer teksten nodig kloppen we zeker weer aan.

Tom Boersma, Milieu Service Nederland

Teun Lijnkamp - Eclipse

Door de heldere communicatie en het meedenken is de samenwerking plezierig en goed. Proven Context ondersteunt ons op het gebied van content, websitetechniek en vertalingen. Wat begon als een eenmalige samenwerking is inmiddels een duurzame samenwerking geworden.

Teun Lijnkamp, Eclipse Group

Herbert dettingmeijer - wende werkt - proven context

Actief meedenken met de klant, goede communicatie en heldere afspraken.

Herbert Dettingmeijer, Wende Werkt

Berend Oostvogel Docent Direct Proven Context

Sinds een aantal jaar werk ik nauw samen met Proven Context. Ik ben erg tevreden over de proactieve manier van werken. Ze komen altijd zelf met innovatieve, creatieve ideeën waar al veel mooie dingen zijn uitgekomen.

Berend Oostvogel, Docent Direct

Elwin - Haags Congresbureau

Proven Context heeft voor haagscongresbureau.nl verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid voor Google op een rij gezet.

Elwin Veldhuis, Haags Congresbureau

Wij helpen je graag verder

Laat je gegevens achter. Wij nemen contact met je op. Bellen kan via 085 1301818.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten over de voordelen van een zoekwoord-onderzoek? Lees dan verder. Wij leggen het je graag uit.

Voorbeeld: zo zet je keywords strategisch in

Een voorbeeld. Je bent een handelaar in occasions. Op de overzichtspagina met alle auto’s, verwerk je woorden als ‘occasion’, ‘tweedehands auto’ en ‘auto garage’. Iemand zoekt op ‘auto garage’ en komt op de occasion-pagina terecht. Maar wat doet die bezoeker? Juist, die klikt weg. Een occasion was niet wat hij of zij zocht.

Dit is niet goed voor de bezoeker, niet goed voor je website en niet goed voor je Google-positie.

Via zoekwoorden zorgen we voor een match tussen bezoeker en pagina.

Perfecte match tussen bezoeker en pagina

Via zoekwoorden (keywords) zorgen we ervoor dat er een perfecte match is tussen de bezoeker en jouw pagina. Vaak komt dat neer op het ontwikkelen van specifieke pagina’s. Dat is dan ook wat wij voor onze klanten doen. Zo vergroten we de kans dat bezoekers actie ondernemen. Zoals langskomen voor een occasion-proefrit.

Inspelen op het zoekgedrag van jouw doelgroep

Via een zoekwoord-onderzoek kunnen wij als contentbureau ook een strategie voor je opzetten. Periodiek schrijven we interessante en relevante blogs met relevante keywords als basis. Via deze blogs:

Longtail zoekwoorden. Onderzoek loont!

Via een zoekwoordenonderzoek in Google kun je ook heel specifieke bezoekers naar jouw website leiden. Longtail-zoekwoorden zijn niche-keywords, bestaande uit meerdere woorden achter elkaar. Bijvoorbeeld ‘Zijn ongezouten cashewnoten gezond ‘ en ‘Zijn noten gezond om af te vallen ‘.

Misschien tikken niet zo veel mensen deze hele specifieke zoekwoorden in. Maar … deze mensen zijn wel héél gericht op zoek. Door gebruik te maken van longtail-zoekwoorden, vinden deze mensen dus precies waar ze naar op zoek zijn. Dit zorgt ervoor dat ze jouw product bestellen of jouw dienst afnemen.

Jij biedt precies datgene waar je klanten naar zochten. Zo kun je bezoekers aan je binden.

Waarom je een tekstbureau moet inschakelen

SEO-teksten die zijn geschreven door niet-tekstschrijvers zijn direct herkenbaar. Ze bevatten de juiste zoekwoorden maar ook veel stijlfouten, te weinig inhoud en zijn simpelweg saai en soms zelfs geheel onleesbaar.

Ook wordt er technisch niet goed rekening gehouden met het gebruik van synoniemen, headertags, de meta-description en anchor-texts. Wij zijn een ervaren bureau en schrijven graag jouw SEO-teksten.

Verwant aan zoekwoorden-onderzoek

Wij zijn een marketingcommunicatiebureau. Zoekwoord-onderzoek is maar één van de diensten die we aanbieden. Wat we nog meer doen?

Wij doen het onderzoek voor je

Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op. Bellen kan via 085 1301818.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.