E-mailmarketing brengt je dicht bij je klant

Via een sterke e-mailmarketing-strategie versterken jij je klantrelatie. We helpen je aan meer opens, kliks en conversie.

Waarom een e-mailmarketing-strategie opzetten?

Marketing via e-mail is een persoonlijke manier om je klant te bereiken. Maar het is ook een moeilijke manier. Als specialist in e-mailmarketing helpen we je in de volgende situaties.

  • E-mails blijven ongeopend
  • Weinig mensen klikken door
  • Reacties blijven uit
  • Relatief veel uitschrijvingen
Schakel Proven Context in voor e-mail marketing strategie.

Zo helpen we jou verder

Als je marketingboodschap niet past bij je doelgroep, dan zullen klanten jouw e-mail niet openen. Via een slimme e-mailmarketing-strategie voorkom je dit. Omdat wij alles doormeten, geven we de volgende e-mail-garanties.

  • Eén doel per e-mail
  • Helder en overzichtelijk
  • De juiste timing 
  • Call-to-actions: niet te veel en niet te weinig
  • Aandacht voor de customer journey
E-mail marketing strategie voor Informeert.

Zo hielpen we Informeert

Voor Informeert.nl hebben we een marketing-totaalproduct opgezet. Inclusief e-mail-marketing en leads. Klanten van financieel advieskantoren ontvangen elke maand persoonlijke tips per e-mail.

  • > 110 tevreden advieskantoren
  • Geautomatiseerde leads
  • Full-service-marketingconcept

Nog niet helemaal overtuigd?

Ga met ons in gesprek. We hebben ruim 12 jaar ervaring. We beantwoorden graag je vragen.

Wat onze
klanten zeggen.

Proven Context is een no-nonsens allround marketingbureau, met een slimme en snelle aanpak voor het bouwen van moderne websites. Niet bang voor extra hooi op de vork. Ook niet bang voor ambitieuze projecten. Het is een team van specialisten met alle expertises in huis die je in 2022 en in de toekomst nodig hebt.

Matthijs van den Broek, Marketingfacts.nl

De afstemming is prettig en afspraken worden nagekomen. Ook een erg belangrijke kwaliteit waarover de tekstschrijvers beschikken is: doorvragen. Wat wil je bereiken met de tekst, wat wil je vertellen? Heel belangrijk om tot een goed resultaat te komen. Wij vinden het een professioneel tekstschrijfbureau.

Anne Reijniers, HZ University of Applied Sciences

Proven Context heeft voor ons een nieuwe website ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de marketing. We zijn heel tevreden over de behaalde resultaten. We zien een grote verbetering in het aantal en de kwaliteit van de leads. Olaf en Eva zijn deskundig, altijd bereikbaar en denken goed mee.

Jelle Jonker, Nederlandse Juristen Groep

Proven Context is een goed bureau om mee samen te werken. Prettig contact, goed advies en vakkundigheid. Ze helpen ons met blogs en andere teksten en zijn voor ons nu al onmisbaar!

Janneke Brokking, Primaplan

Wij ervaren de samenwerking met Proven Context als heel fijn! Een onmisbare partner als je op zoek bent naar uitstekende content. Kritisch waar nodig en flexibel als het op het halen van een deadline aan komt.

Nienke Kramer - Klein Langenhorst, Prominent.nu

We zochten de beste voor onze marketing en kozen voor Proven Context. Nu we een paar maanden verder zijn heeft TechniQ Energy o.a. een duidelijke nieuwe site, geoptimaliseerde offerte teksten en seo en sea worden gemonitord en geoptimaliseerd. TechniQ Energy beveelt Proven Context van harte aan!

Bram Wijne, TechniQ Energy

Slimme, meedenkende en proactieve tekst-goeroes. Hartstikke fijn samenwerken zo!

Arjan van Rooijen, ZorgkaartNederland

Proven Context heeft voor ons een nieuwe website, commerciële mailing, brochure en meerdere webteksten opgesteld. Onze goede positie in Google is bevestigd en gestegen. Erg blij mee.

Frank Haver, Beleggingspand Rotterdam

Proven Context heeft aantal teksten voor ons geschreven en we zijn daar zeer tevreden over. Een bedrijf dat meer doet dan alleen schrijven. Ook geven ze tips over hoe je je pagina het beste kan indelen, opties voor afbeeldingen en nog meer. En dat alles na een zeer korte briefing. Hebben we weer teksten nodig kloppen we zeker weer aan.

Tom Boersma, Milieu Service Nederland

Door de heldere communicatie en het meedenken is de samenwerking plezierig en goed. Proven Context ondersteunt ons op het gebied van content, websitetechniek en vertalingen. Wat begon als een eenmalige samenwerking is inmiddels een duurzame samenwerking geworden.

Teun Lijnkamp, Eclipse Group

Actief meedenken met de klant, goede communicatie en heldere afspraken.

Herbert Dettingmeijer, Wende Werkt

Sinds een aantal jaar werk ik nauw samen met Proven Context. Ik ben erg tevreden over de proactieve manier van werken. Ze komen altijd zelf met innovatieve, creatieve ideeën waar al veel mooie dingen zijn uitgekomen.

Berend Oostvogel, Docent Direct

Proven Context heeft voor haagscongresbureau.nl verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid voor Google op een rij gezet.

Elwin Veldhuis, Haags Congresbureau

Meer weten over de kracht van een goede e-mailmarketing strategie? Lees dan verder.

E-mailmarketing zonder strategie? Een risico!

Je hebt een groot bestand e-mailadressen van klanten en prospects. Af en toe stuur je een e-mail. Maar de open-ratio van jouw e-mails blijft steken op 30%. Er gaat dus iets mis met e-mailmarketing. Leads blijven ook uit. Waar zit de fout? Inhoud? Opmaak? Verzending? Klantselectie? E-mail-marketing vraagt om een uitgedachte strategie.

E-mail als marketingkanaal

Proven Context is een communicatiebureau. Wij kijken naar e-mailmarketing als onderdeel van een geïntegreerde communicatiestrategie. Voorbeelden van e-mails die wij ontwikkelen.

  • Commerciële acties
    Klanten op de hoogte stellen van tijdelijke acties.
  • Nieuws en updates
    Binding houden met je klant. Kennis en expertise delen.
  • Onboarding
    Zorgen dat nieuwe klanten overtuigd raken.
  • Trigger-based
    Klanten e-mails sturen op basis van hun klikgedrag.
  • Cross-sell
    Aanbiedingen sturen op basis van eerdere aankopen.
  • Service
    Updates of uitleg sturen met een klantgericht karakter.
  • Praktische e-mails
    Sterkere communicatie tussen klant en medewerker.
  • Review en onderzoek
    E-mails om inzicht te krijgen over je dienstverlening.

E-mail en marketing automation

Wil je een stap verder met e-mailmarketing? Kies dan voor marketing automation. Via marketing automation stel je slimme als-dan-regels in voor jouw e-mails. Bijvoorbeeld.

  • STAP 1 – Klant ontvangt e-mail
  • STAP 2 – Klant opent e-mail niet
  • STAP 3 – Na drie dagen ontvangt klant een andere e-mail, met dezelfde inhoud

Voorbeeld
Bij stap 3 hierboven worden de onderwerpregel én pre-header aangepast. Dit geeft de oorspronkelijke e-mail een nieuwe kans om geopend te worden. E-mailmarketing krijgt een tweede kans. Dit leidt gemiddeld tot 15% extra opens.

E-mailmarketing uitbesteden

Bij Proven Context schrijven onze copywriters korte, wervende e-mailteksten die jouw lezers informeren én tot actie aanzetten. Zo roepen we lezers op om bijvoorbeeld contact op te nemen, een whitepaper te downloaden of om relevante blogs te lezen. We zorgen ervoor dat de e-mails interessant en relevant zijn.

Tools voor e-mailmarketing

Er bestaan veel verschillende tools voor e-mailmarketing. Mailchimp, Sendinblue, ActiveCampaign en Getreponse zijn enkele voorbeelden. De tools verschillen van elkaar op details en prijs. De bekendste (Mailchimp) is niet per definitie de beste. Bij Proven Context gebruiken we Getreponse voor e-mails en automation. Naar tevredenheid!

Verwant

Je bent op zoek naar een communicatiebureau om een perfecte e-mailmarketing-campagne op te zetten. Toch is marketing via e-mail maar één van de mogelijkheden om jouw klant te benaderen. We helpen je ook met het volgende:

Opvallen in de inbox van je doelgroep?

Neem contact op. We gaan graag voor je aan de slag.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.