E-mailmarketing brengt je dicht bij je klant
Via een sterke e-mailmarketing-strategie versterken jij je klantrelatie. We helpen je aan meer opens, kliks en conversie.
Waarom een e-mailmarketing-strategie opzetten?
Marketing via e-mail is een persoonlijke manier om je klant te bereiken. Maar het is ook een moeilijke manier. Als specialist in e-mailmarketing helpen we je in de volgende situaties.
- E-mails blijven ongeopend
- Weinig mensen klikken door
- Reacties blijven uit
- Relatief veel uitschrijvingen

Zo helpen we jou verder
Als je marketingboodschap niet past bij je doelgroep, dan zullen klanten jouw e-mail niet openen. Via een slimme e-mailmarketing-strategie voorkom je dit. Omdat wij alles doormeten, geven we de volgende e-mail-garanties.
- Eén doel per e-mail
- Helder en overzichtelijk
- De juiste timing
- Call-to-actions: niet te veel en niet te weinig
- Aandacht voor de customer journey

Zo hielpen we Informeert
Voor Informeert.nl hebben we een marketing-totaalproduct opgezet. Inclusief e-mail-marketing en leads. Klanten van financieel advieskantoren ontvangen elke maand persoonlijke tips per e-mail.
- > 110 tevreden advieskantoren
- Geautomatiseerde leads
- Full-service-marketingconcept

Nog niet helemaal overtuigd?
Ga met ons in gesprek. We hebben ruim 12 jaar ervaring. We beantwoorden graag je vragen.
Meer weten over de kracht van een goede e-mailmarketing strategie? Lees dan verder.
E-mailmarketing zonder strategie? Een risico!
Je hebt een groot bestand e-mailadressen van klanten en prospects. Af en toe stuur je een e-mail. Maar de open-ratio van jouw e-mails blijft steken op 30%. Er gaat dus iets mis met e-mailmarketing. Leads blijven ook uit. Waar zit de fout? Inhoud? Opmaak? Verzending? Klantselectie? E-mail-marketing vraagt om een uitgedachte strategie.
E-mail als marketingkanaal
Proven Context is een communicatiebureau. Wij kijken naar e-mailmarketing als onderdeel van een geïntegreerde communicatiestrategie. Voorbeelden van e-mails die wij ontwikkelen.
- Commerciële acties
Klanten op de hoogte stellen van tijdelijke acties. - Nieuws en updates
Binding houden met je klant. Kennis en expertise delen. - Onboarding
Zorgen dat nieuwe klanten overtuigd raken. - Trigger-based
Klanten e-mails sturen op basis van hun klikgedrag.
- Cross-sell
Aanbiedingen sturen op basis van eerdere aankopen. - Service
Updates of uitleg sturen met een klantgericht karakter. - Praktische e-mails
Sterkere communicatie tussen klant en medewerker. - Review en onderzoek
E-mails om inzicht te krijgen over je dienstverlening.
E-mail en marketing automation
Wil je een stap verder met e-mailmarketing? Kies dan voor marketing automation. Via marketing automation stel je slimme als-dan-regels in voor jouw e-mails. Bijvoorbeeld.
- STAP 1 – Klant ontvangt e-mail
- STAP 2 – Klant opent e-mail niet
- STAP 3 – Na drie dagen ontvangt klant een andere e-mail, met dezelfde inhoud
Voorbeeld
Bij stap 3 hierboven worden de onderwerpregel én pre-header aangepast. Dit geeft de oorspronkelijke e-mail een nieuwe kans om geopend te worden. E-mailmarketing krijgt een tweede kans. Dit leidt gemiddeld tot 15% extra opens.
E-mailmarketing uitbesteden
Bij Proven Context schrijven onze copywriters korte, wervende e-mailteksten die jouw lezers informeren én tot actie aanzetten. Zo roepen we lezers op om bijvoorbeeld contact op te nemen, een whitepaper te downloaden of om relevante blogs te lezen. We zorgen ervoor dat de e-mails interessant en relevant zijn.
Tools voor e-mailmarketing
Er bestaan veel verschillende tools voor e-mailmarketing. Mailchimp, Sendinblue, ActiveCampaign en Getreponse zijn enkele voorbeelden. De tools verschillen van elkaar op details en prijs. De bekendste (Mailchimp) is niet per definitie de beste. Bij Proven Context gebruiken we Getreponse voor e-mails en automation. Naar tevredenheid!
Verwant
Je bent op zoek naar een communicatiebureau om een perfecte e-mailmarketing-campagne op te zetten. Toch is marketing via e-mail maar één van de mogelijkheden om jouw klant te benaderen. We helpen je ook met het volgende:
Opvallen in de inbox van je doelgroep?
Neem contact op. We gaan graag voor je aan de slag.
"*" geeft vereiste velden aan