Romy
Tekstschrijver en blogger. Vindt woorden voor het web. Drinkt liters thee. Is podcastjunkie en plantengek.
Gepubliceerde blogartikelen
Header tags voor SEO – H1, H2, H3, H4. Stel jij ze goed in?
Header tags zijn belangrijk voor jouw lezers én Google. Hoe zet je ze juist in? Lees hier uitleg over de H1, H2 en H3. Mét praktische tips.
Self-serving bias: zo gebruik je het in marketing + houd je het ethisch
Door self-serving bias schrijven we succes toe aan onszelf. Falen niet. Daar kun je als marketeer op inspelen. Uitleg + tips.
Het endowment effect: overwaarderen wat je hebt (zo werkt het!)
Het endowment effect. Het zorgt dat we bezittingen overwaarderen. Hoe werkt dat? Bekijk hier 5 concrete voorbeelden + Marketingtips.
Nudging: zo kun je consumenten (onbewust!) sturen
Nudging betekent dat je klanten op een subtiele manier stuurt in hun keuzes. Hoe wekrt het? Betekenis, voorbeelden en 6 marketing-tips.
Anchoring effect: wat is anchoring + tips voor bedrijven
Wat is Anchoring en hoe werkt het? Uitgebreide uitleg. Inclusief 5 heldere Voorbeelden + Tips voor bedrijven
Confirmation bias: zoeken naar bevestiging.
Wat is de confirmation bias? Wat kun je ermee als marketeer? Uitleg over de confirmation bias, voorbeelden en 7 marketingtips.
Het halo-effect. Uitleg, marketing-tips en risico’s
Wat is het halo-effect? Hoe maak je er in marketing gebruik van? Vind hier uitleg over het halo-effect + marketingtips + 5 voorbeelden.
Pakkende titel maken? Gebruik deze 7 copywriting-tips
Zo schrijf je een pakkende Titel? Ideeën voor titels die boeien + 7 voorbeelden. Ga aan de slag met Titels.
Het recency effect: dit kan je ermee in marketing
De laatste informatie onthouden lezers beter door het recency effect. Hoe zet je dit in als marketeer? Uitleg en tips.