Project Wegwijs.nl - Proven Context

90.000 extra bezoekers per maand

Via een slimme contentstrategie realiseerde Proven Context voor Wegwijs.nl een stijging van 30.000 naar 120.000 bezoekers per maand.

Wegwijs is een financieel consumentenplatform waarop mensen informatie, advies en tips krijgen over hun persoonlijke financiën. Wegwijs is onafhankelijk en niet verbonden aan een bank of verzekeraar. Dat maakt de informatie betrouwbaar en aantrekkelijk.

Uitdaging

Het aantal bezoekers was al redelijk groot. Maar het zoekwoordpotentieel was ook groot. Er waren veel zoekwoorden waar mensen wél op zochten maar waarop Wegwijs niet inspeelde. Daardoor bleef het aantal bezoekers ver achter bij het potentieel.

Het aantal bezoekers op Wegwijs.nl bleef ver achter bij het potentieel.

Oplossing

Proven Context zette een uitgebreide contentstrategie op, gebaseerd op een groot zoekwoordonderzoek. De strategie bestond uit het creëren van relevante SEO-content, het genereren van links via PR-acties en het verbeteren van de bezoekduur. Continu werd doorgemeten wat wél en wat niet werkte in de strategie.

Resultaten

Proven Context behaalde voor Wegwijs.nl een resultaat van 85.000 extra bezoekers per maand. En bovendien werd veel kennis vergaard over welke content wél en niet succesvol was. Met die kennis worden ook andere organisaties verder geholpen.

Proven Context Icon 150 -164

Leesbaar en vindbaar

Onze SEO-teksten zijn goed vindbaar in Google én goed leesbaar. Zo bereiken en overtuigen we jouw klant.

Gebruiksvriendelijk

Wij bouwen websites die draaien om de bezoekers en Google. Duidelijk, technisch sterk en snel.

Icon zoekwoordonderzoek

Datagedreven

Wij denken en werken vanuit data. Campagnes en acties meten we door. Zo verbeteren we.

Onze marketeers gaan graag voor je aan de slag!