Verbeteren campagneplanning

De online verzekeringscampagnes van Nationale-Nederlanden leverde te weinig conversie op. Door onderzoek via Google Trends en Google Ads verbeterden we de reclame-campagneplanning en de verkoop van verzekeringen.

Nationale-Nederlanden is één van de grootste financiële instellingen van Nederland met verzekeringen, hypotheken, pensioen en sparen als producten. Dit project werd uitgevoerd voor de afdeling verzekeringen.

De uitdaging

Op vaste momenten in het jaar lanceert Nationale-Nederlanden campagnes om alle verzekeringsproducten onder de aandacht te brengen. Het vermoeden bestond dat de planning voor deze campagnes sterk verbeterd kon worden.

De piek in het zoekgedrag kwam niet overeen met de piek in campagneplanning.

Onze oplossing

We startten we met een analyse in Google Trends. Zoekdata van meerdere jaren werd vanuit Google Trends geëxporteerd naar Excel. Door de data te analyseren, ontdekten we een duidelijke piek in zoekgedrag naar verzekeringen. Deze piek kwam niet overeenkwam met de piek in reclamecampagnes. Een nieuwe campagneplanning werd opgezet.

De resultaten

De verbeterde campagneplanning zorgde voor aanzienlijk meer websitebezoek en conversie voor Nationale-Nederlanden.

Doelgroepgericht

We denken altijd vanuit de klant. Welke voordelen biedt jouw organisatie of bedrijf? Zo overtuigen we.

Conversiegericht

Voor commerciële partijen denken we vanuit conversie. Onze acties en campagnes leveren kliks, verkoop en klanten op.

Icon zoekwoordonderzoek

Datagedreven

Wij denken en werken vanuit data. Campagnes en acties meten we door. Zo verbeteren we.

Onze marketeers en communicatiespecialisten gaan graag voor je aan de slag!