Nationale Nederlanden - Project Proven Context

Verbeteren campagneplanning en analyse in Google Trends

Nationale-Nederlanden profiteerde onvoldoende van de mogelijkheden in conversie van online verzekeringen. Door onderzoek via Google Trends en Google Ads verbeterden we de reclame-campagneplanning en de conversie.

Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is één van de grootste financiële instellingen van Nederland met verzekeringen, hypotheken, pensioen en sparen als producten. Dit project werd uitgevoerd voor de afdeling verzekeringen.

De uitdaging

Op vaste momenten in het jaar lanceert Nationale-Nederlanden campagnes om alle verzekeringsproducten onder de aandacht te brengen. Het vermoeden bestond dat de planning voor deze campagnes sterk verbeterd kon worden.

De piek in het zoekgedrag kwam niet overeen met de piek in campagneplanning.

Onze oplossing

Voor deze opdracht startten we met een analyse in Google Trends. Zoekdata van meerdere jaren werd vanuit Google Trends geëxporteerd naar Excel. Door de data te analyseren, ontdekten we een duidelijke piek in zoekgedrag naar verzekeringen. Deze piek kwam niet overeenkwam met de piek in reclamecampagnes en dus werd een nieuwe campagneplanning opgezet.

De resultaten

De verbeterde campagneplanning zorgde voor aanzienlijk meer websitebezoek en conversie voor Nationale-Nederlanden.

Olaf Geysendorpher - Proven Context

Olaf is marketing-specialist bij Proven Context

“Ik studeerde Commerciële economie op het hbo en Tekst- en communicatiewetenschappen op de universiteit. Een gouden combinatie om onze klanten verder te helpen met tekst, marketing én communicatie. Bij Proven Context bekijken we het gehele plaatje. Bij Nationale Nederlanden waren campagnes inhoudelijk goed, maar de planning van die campagnes kon beter. Dat hebben we aangepakt.”

Bekijk ons volledige team >

Kies voor effectieve campagnes

Creativiteit is leuk. Effectiviteit is beter. WIj ontwikkelen creatieve én effectieve campagnes. Laat je gegevens achter of bel ons via 085 - 1301818.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.