Een meertalige website voor Stichting Mammarosa

Proven Context ontwikkelde een meertalige website voor Mammarosa. Gericht op anderstalige en laaggeletterde vrouwen met borstkanker.

Mammarosa is een organisatie die anderstalige en laaggeletterde vrouwen met borstkanker helpt. Veel vrouwen met borstkanker spreken de Nederlandse taal niet goed en/of durven niet te praten over borstkanker met vrienden en familie. Mammarosa helpt deze vrouwen verder.

Uitdagingen

  • Mammarosa richt zich op vrouwen uit alle culturen. De website moest daarom worden opgeleverd in 3 standaardtalen.
  • Ook moet Mammarosa de mogelijkheid krijgen om in de toekomst zelf talen toe te voegen.
  • Daarnaast moet het mogelijk zijn om alle webteksten in te spreken en de fragmenten te laten afspelen via een klik op een audio-button.
  • Verder was het van groot belang dat alle vrouwen de teksten begrijpen. Ook de vertaalde teksten.

Oplossing

Proven Context schreef alle webteksten op B1-niveau. We doken in de doelgroep, spraken zorgverleners en oud-patiënten. Daarnaast leverden we een gebruiksvriendelijke website op, waarmee Mammarosa zelf websites in andere talen kan aanmaken.

Slimme websites

Wij bouwen websites die draaien om de bezoekers en Google. Duidelijk, technisch sterk en snel.

Gebruiksvriendelijk

De websites die wij bouwen zijn bedacht vanuit de gebruiker. Een logische structuur, heldere knoppen en goede leesbaarheid zijn enorm belangrijk.

Teksten op B-1 niveau

Wij schrijven teksten op B1- en B2-niveau. In begrijpelijke taal dus.