Onze cookies zorgen voor gebruiksgemak en analyseren websitegedrag. Lees meer.

Ik begrijp het

SEO Case Nationale-Nederlanden - Longtail Zoekwoorden

Voor Nationale-Nederlanden zette Proven Context een SEO-strategie op om de positie in zoekmachines structureel en langjarig te versterken.

De uitdaging 

De website van Nationale-Nederlanden moest hoger in de Google zoekresultaten komen te staan. Proven Context verrichtte een SEO-analyse en zette een langjarige longtail-zoekwoordstrategie op. Op short tail zoekwoorden werd al veel geadverteerd en hiervoor was de concurrentie erg hoog. 

De oplossing

Mogelijkheden lagen er in de niches. Proven Context heeft deze niches in kaart gebracht en via keyword-research onderzocht welke zoekwoorden potentie hadden om meer aandacht te krijgen. Op basis daarvan is een prioriteitenlijst ontwikkeld. Naast het ontwikkelen van SEO-content bekeek Proven Context ook hoe content via social media meer aandacht kon krijgen. We zette de SEO-strategie op en schreven een deel van de content. Het schrijven van de SEO-content is later overgedragen aan de medewerkers bij Nationale-Nederlanden. 

De resultaten

De resultaten van de strategie zijn goed zichtbaar in Google. Zo staat de website van Nationale-Nederlanden op de tweede plek in de zoekresultaten van 'dubbele verzekering'. Een erg specifiek zoekwoord waar per maand 20 keer op wordt gezocht. 


Olaf_Directeur_Proven Context_vrijstaand
Neem contact op

Perfecte webteksten. Een campage voor meer leads. Een hogere positie in Google. Wij gaan aan de slag. Laat je gegevens achter of bel 085 1301818.