Onze cookies zorgen voor gebruiksgemak en analyseren websitegedrag. Lees meer.

Ik begrijp het

CASE - Conversie optimalisatie bij Nationale-Nederlanden

De conversie verbeteren op de verzekeringspagina's van Nationale-Nederlanden: dat was de uitdaging die Proven Context kreeg. Het werd een succes. Na flink wat wijzigingen realiseerde Proven Context een plus van 26% in conversie.

De uitdaging

De verzekeringspagina's van Nationale-Nederlanden presteerden lager dan de landelijke benchmark op het gebied van conversie. Proven Context onderzocht hoe deze conversie verbeterd kon worden. Hierbij ging het om de conversie vanaf de productpagina naar stap één van de aanvraagfunnel. 

Hieronder de oude pagina

De oplossingen

Proven Context voerde meerdere conversieverbeteringen door op de verzekeringspagina's van Nationale-Nederlanden. Een overzicht van de vijf belangrijkste verbeteringen qua conversie.

  • Header desktop
    Een abstracte foto van glasschade werd vervangen door een zakelijk geschikte menselijke foto. De persoon kijkt richting de call-to-action. 

  • Call-to-action
    Er zijn meerdere call-to-actions toegevoegd. In de hero werd juist één sales-gerichte call-to-action ("Sluit nu af") vervangen door een informatieve call-to-action ("Bekijk dekking").

  • Productvoordelen in beeld
    Vier belangrijke productvoordelen werden above-the-fold (bovenaan de pagina) in beeld gebracht.

  • Distractors verwijderd
    Op de oude landingspagina vroegen verkeerde onderdelen de aandacht van de kijker. Zoals: "Bekijk verzekeringskaart". Deze kaart leidde af van de conversie. Deze kaart is daarom lager op de pagina geplaatst.

  • Beste beoordeeld
    De verzekeringen van Nationale-Nederlanden winnen regelmatig prijzen door hun uitstekende dekking. Dit aspect heeft meer aandacht gekregen.


Hieronder de nieuwe pagina

De resultaten

Een deel van de maatregelen werd als A-B-test doorgevoerd. Niet alles. Daarvoor was het aantal veranderingen te groot. Nog vóór de A-B-tests werd een conversieverbetering van 26% gerealiseerd. Deze conversie is daarna verder geoptimaliseerd.

 

Olaf_Directeur_Proven Context_vrijstaand
Neem contact op

Perfecte webteksten. Een campage voor meer leads. Een hogere positie in Google. Wij gaan aan de slag. Laat je gegevens achter of bel 085 1301818.