Proven Context verbeterde de conversie van de productpagina's van Nationale-Nederlanden met 26%.
De conversie verbeteren op de verzekeringspagina's van Nationale-Nederlanden: dat was de uitdaging die Proven Context kreeg. Het werd een succes. Na flink wat wijzigingen realiseerde Proven Context een plus van 26% in conversie.
De verzekeringspagina's van Nationale-Nederlanden presteerden lager dan de landelijke benchmark op het gebied van conversie. Proven Context onderzocht hoe deze conversie verbeterd kon worden. Hierbij ging het om de conversie vanaf de productpagina naar stap één van de aanvraagfunnel.
Hieronder de oude pagina
Proven Context voerde meerdere conversieverbeteringen door op de verzekeringspagina's van Nationale-Nederlanden. Een overzicht van de vijf belangrijkste verbeteringen qua conversie.
Hieronder de nieuwe pagina
Een deel van de maatregelen werd als A/B-test doorgevoerd. Niet alles. Daarvoor was het aantal veranderingen te groot. Nog vóór de A/B-tests werd een conversieverbetering van 26% gerealiseerd. Deze conversie is daarna verder geoptimaliseerd.