Case Campagneplanning bij Nationale-Nederlanden

Via Google Trends optimaliseerde Proven Context de planning van marketingcampagnes

Nationale-Nederlanden lanceert gedurende het jaar meerdere marketingcommunicatie-campagnes. Proven Context optimaliseerde de planning van deze campagnes via Google Trends.

Campagneplanning Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden voert marketingcampagnes voor haar verzekeringsproducten: de autoverzekering, reisverzekering, etc... De planning van die campagnes is elk jaar min of meer vergelijkbaar. De planning van die campagnes was echter niet optimaal.

Google Trends voor campagnes

In Google Trends maakte Proven Context een analyse van het zoekgedrag naar verzekeringsproducten. Hierbij werden alle relevante keywords geanalyseerd binnen een specifieke productcategorie. Proven Context hield hierbij rekening met de consumentenbehoeften in de verschillende stappen van de marketingfunnel (awareness, capture, conversion, loyalty, advocacy).

Campagneplanning aangepast

Op basis van de resultaten ontstond een nieuwe jaarplanning voor vrijwel alle productgerelateerde marketingcampanges. Hierbij verschoof de planning van campagnes enkele weken tot zelfs maanden.

Neem contact op

Proven Context verbetert de resultaten van jouw organisatie. Via SEO, tekst, marketing en communicatie. Bel 085 - 1301818 of vul het formulier in.