Onze cookies zorgen voor gebruiksgemak en analyseren websitegedrag. Lees meer.

Ik begrijp het

CASE - Campagneplanning bij Nationale-Nederlanden

Via Google Trends optimaliseerde Proven Context de planning van marketingcampagnes.

De uitdaging

Nationale-Nederlanden lanceert gedurende het jaar meerdere marketingcommunicatie-campagnes voor haar verzekeringsproducten: de autoverzekering, reisverzekering, etc. De planning van die campagnes was elk jaar min of meer vergelijkbaar: ze werden getoond in de maanden april en mei. Een analyse in Google Trends wees uit dat dit juist de dalperiode's waren: in deze maanden werden de minste reisverzekeringen afgesloten. Aan Proven Context om de planning te optimaliseren. 

De oplossing

In Google Trends analyseerde Proven Context het zoekgedrag naar verzekeringsproducten. Hierbij werden alle relevante keywords geanalyseerd binnen een specifieke productcategorie. Er werd rekening gehouden met de consumentenbehoeften in de verschillende stappen van de marketingfunnel (awareness, capture, conversion, loyalty, advocacy).

De resultaten

Op basis van de cijfermatige onderbouwde resultaten ontstond een nieuwe jaarplanning voor vrijwel alle productgerelateerde marketingcampanges. Hierbij verschoof de planning van campagnes enkele weken tot zelfs maanden. Op deze manier kwamen de verzekeringen van Nationale-Nederlanden in de juist periode's onder de aandacht en werd het promotiebudget vele malen effectiever besteed.

Olaf_Directeur_Proven Context_vrijstaand
Neem contact op

Perfecte webteksten. Een campage voor meer leads. Een hogere positie in Google. Wij gaan aan de slag. Laat je gegevens achter of bel 085 1301818.