SEO Content Analyse

Een SEO Content Analyse toont hoe en waarom jouw website scoort in Google. De analyse of quickscan vormt een goede basis voor je SEO-Content-Strategie.

SEO Content Marketing Analyse

Het verbeteren van jouw Google ranking begint met een analyse van je website vanuit het perspectief van SEO en content marketing. In zo'n analyse of quickscan bepaal je het nulpunt. Vervolgens kun je vervolgens jouw SEO content marketing strategie uitzetten.

Zonder SEO Analyse geen draagvlak

Om tijd en budget vrij te krijgen voor het voeren van een SEO content strategie, heb je draagvlak nodig. Vanuit het management of van andere stakeholders. Een quickscan en analyse helpen je draagvlak te krijgen. 

Proven Context is specialist in

  • Content Marketing
  • Tekstschrijven
  • Conversie Optimalisatie
  • Marketingcommunicatie
  • E-mailmarketing
WE HELPEN JE GRAAG!

Onderdelen van een SEO Rapport / Quickscan

De resultaten van een contentanalyse worden gebundeld in een rapport. De indeling van dit SEO-rapport hangt af van de KPI’s die een organisatie als maatstaf gebruikt. De volgende SEO-checks spelen vaak een rol.

  • Bezoekstatistieken algemeen
    Organische Traffic. Overall én/of per product/dienst

  • Bezoekstatistieken specifiek
    Organische conversies, bezoekduur, bounceratio, CTR 

  • Organische zichtbaarheid 
    Zichtbaarheid in zoekresultaten van jouw organisatie als geheel

  • Ranking via keywords 
    Google-ranking op basis van specifieke zoekwoorden

  • Zoekwoord-potentieel
    Waar scoort jouw website goed? Hoe scoort de website van je concurrenten? Waar ligt het potentieel?


SEO Content Marketing Analyse in 3 stappen

Een SEO analyse of quickscan heeft geen vooropgezet formaat en verschil per organisatie. De onderstaande analysestappen kunnen een goede basis vormen. 

  1. Analyse van organisatie en wensen
    Als eerste worden de wensen binnen een organisatie in kaart gebracht. Welke vragen en wensen liggen er? Welke KPI’s zijn gedefinieerd? Is content marketing al verankerd in de mindset van de organisatie?

  2. Eerste SEO-onderzoek
    Met de doelen in het achterhoofd wordt een eerste SEO-analyse uitgevoerd. Een quickscan. De verschillende onderdelen van het SEO-rapport worden kort onderzocht. 

  3. Onderzoeksresultaten en vervolganalyse
  4. Aan de hand van de quickscan worden de resultaten met het bedrijf besproken en de verbeterpunten in kaart gebracht. Waar nodig wordt advies uitgebracht voor een uitgebreidere analyse.

Whitepaper SEO Content Marketing

  • Hoger in Google
  • Over keywords en links
  • Over content en techniek
  • 100% begrijpelijk
  • 100% praktisch
DOWNLOAD GRATIS

SEO Expertise van Proven Context

Proven Context voert analyses uit op het gebied van SEO en content marketing. De volgende werkzaamheden pakken we op. 

  • SEO-rapport opstellen
  • SEO-verbeterpunten in kaart brengen
  • Keyword-onderzoek verrichten
  • Een Content Marketing Strategie opzetten
  • Uitvoerden SEO-Content ontwikkelen

Verwant aan SEO Content Marketing Analyse

Proven Context doet onderzoek en analyses op het gebied van SEO Content Marketing. De huidige situatie wordt geanalyseerd, vaak via een quickscan. We dragen verbeterpunten aan, al dan niet in een rapport, en zetten een Content Marketing Strategie op. Desgewenst voeren deze strategie ook uit. SEO-analyses voeren we uit voor organisaties in heel Nederland.

Bekijk ook



Neem contact op

Proven Context verbetert de resultaten van jouw organisatie. Via SEO, tekst, marketing en communicatie. Bel 085 - 1301818 of vul het formulier in.