Conversie Optimalisatie Specialist

Proven Context optimaliseert de websitestructuur, pagina-indeling, call-to-actions en salesfunnel. Zo werken we toe naar een maximale conversie.

Conversie Optimalisatie Nationale-Nederlanden

Case Conversie Optimalisatie bij Nationale-Nederlanden

Bij Nationale-Nederlanden bleef de conversie achter bij de landelijke benchmark. Proven Context optimaliseerde de pagina's en zorgde ervoor dat de conversie structureel verbeterde met 26%. 

Lees het hele verhaal >

Conversie Optimalisatie

Een conversie is niet alleen een sale of verkoop van een product. Ook leads, downloads van whitepapers of inschrijvingen voor de nieuwsbrief zijn conversies. Ofwel: je bepaalt zelf wat een conversie is. KPI's vormen hierbij praktische hulpmiddel.

Bezoekers lezen een website niet van A tot Z. Ze scrollen en klikken op basis van intuïtie en impulsen. “Een website moet logisch en duidelijk zijn”, vertelt Steve Krug in zijn boek “Don’t make me Think”. Je website moet dus kloppen. Als specialist kan Proven Context je hiermee helpen. 

Onze Conversie Optimalisatie

  • Analyseren conversie
  • Optimaliseren sitestructuur
  • Optimaliseren pagina's
  • Beoordelen CTA's
  • A/B-tests opzetten
NEEM CONTACT OP

Van Visit tot Sale

Je wilt je salesfunnel of verkoopstraat optimaliseren. En uiteindelijk je sales maximaliseren. Logisch. Maar om testen wat werkt, is het met name belangrijk om hoog in de trechter te beginnen. Onderzoek de bezoekers op je site, de doorclicks naar de funnel of de clicks naar de checkout. Hoe hoger in de trechter, hoe zinvoller een A/B-test is.

Conversie, UI en UX

Wil je jouw website optimaliseren voor conversie, dan doe je dat via verschillende specialisten. Hierbij kan één persoon overigens meerdere rollen op zich nemen.  

  • Specialist UI / UX
    UI staat voor User Interface. UX betekent User eXperience. UI’ers en UX’ers maken het Interactie Ontwerp (IO) van zowel een webpagina als van een gehele website. Lees meer over User Interface en Interactie Ontwerp.

  • Vormgeving / Grafisch Design
    Vormgevers vertalen het Interactie Ontwerp naar een intuïtief design. Welke kleur heeft een knop en waarom? Wat op de website krijgt extra aandacht en hoe precies? Design is een belangrijk onderdeel van A/B-tests.

  • Content Marketing Specialist
    Copywriters en content marketeers zorgen ervoor dat content de conversie verder stimuleert. Binnen content marketing houd je, naast conversie, ook rekening met Google-vindbaarheid (SEO) en uiteraard leesbaarheid.

  • Online Marketing Specialist
    Specialisten op het gebied van online marketing coördineren het conversie-optimalisatie-traject. Ook meten zij de resultaten / conversie door en doen ze suggesties voor nieuwe A/B-testen.

Ons Experience Design (UX)

  • Functioneel ontwerp
  • Sitestructuur opzetten
  • Content en CTA's bepalen
  • Beeldstrategie definiëren
  • Vormgevers en UX briefen
NEEM CONTACT OP

In 10 stappen naar Conversie Optimalisatie

Bij het Optimaliseren van je Conversie werk je vanuit twee startposities. (A) Je website bestaat al. Je gaat deze optimaliseren voor conversie. Of (B) Je start met een nieuwe website. Je gaat deze inrichten voor conversie. In beide situaties doorloop je de volgende 10 stappen.

  1. Huidige situatie in kaart brengen
  2. Verbeteringen tonen
  3. Gewenste UX op een rij zetten
  4. UI-wijzigingen voorstellen
  5. Interactie Ontwerp opstellen
  6. Design en Vormgeving doorvoeren
  7. Content Creëren
  8. Verbeteringen lanceren
  9. Resultaten testen
  10. Analyseren en Optimaliseren


Proven Context en Conversie Optimalisatie

Proven Context is specialist in Conversie Optimalisatie. We kunnen je helpen met User Interface, Optimalisaties van funnels en het creëren van content. Waarom Proven Context?

Verwant aan Conversie Optimalisatie

Proven Context is expert in Content Marketing, Conversie, SEO en Website Optimalisatie. We geven strategisch advies of helpen mee in de uitvoering. 

Bekijk ook

Neem contact op

Proven Context verbetert de resultaten van jouw organisatie. Via SEO, tekst, marketing en communicatie. Bel 085 - 1301818 of vul het formulier in.