Professionele whitepaper laten schrijven
Een e-book of whitepaper laten schrijven? Wij maken overtuigende whitepapers. Zo zorgen we voor meer klanten en leads.
De voordelen van een whitepaper
Door een professionele whitepaper of e-book te laten schrijven, onderscheid jij je van de concurrentie. En het levert meer voordelen op.
- Klantgegevens verzamelen
- Autoriteit tonen in jouw vakgebied
- Praktijkcases laten zien
- Je USP’s zichtbaar maken

Download dit voorbeeld maar eens
Bij e-books of whitepapers gaat om de inhoud en opmaak. Bekijk deze maar eens. Vind je ‘m goed en duidelijk? Neem dan contact op. Dan maken we er ook één voor jou.
"*" geeft vereiste velden aan
Werkwijze whitepaper ontwikkelen
Bij het schrijven van een whitepaper komt veel kijken. Besef dat de kennis altijd in jouw bedrijf zit. Wij zorgen dat die kennis zo sterk mogelijk wordt verwoord in jouw whitepaper.
- Bepalen doel en doelgroep
- Structuur opzetten
- Schrijven van de whitepaper
- Grafische vormgeving
- Whitepaper promoten

Zo hielpen we Docent Direct
Proven Context schreef inhoudelijk sterke whitepapers voor Docent Direct: een arbeidsbemiddelaar in het voorgezet onderwijs.
- Impact maken op het onderwerp
- Klantenbinding vergroten
- Contactgegevens docenten verzamelen

Whitepaper of poster
Kies gerust voor een alternatief voor je whitepaper. Een hand-out, een checklist of zoals hier: een poster. Dit is onze beste download trouwens! Bekijk ‘m maar eens.
"*" geeft vereiste velden aan
Meer weten over hoe wij whitepapers schrijven? Lees verder. We vertellen je hoe wij werken.
Wat is een whitepaper?
Een whitepaper is een online document van minimaal 4 pagina’s. Een whitepaper wordt ook wel e-book genoemd. In de whitepaper geef je de lezers tips en adviezen. Ook kun je business-cases en specifieke thema’s bespreken. En je kan jouw eigen diensten aanprijzen. Dit laatste mag overigens niet het belangrijkste doel zijn.
Met een professionele whitepaper vergroot je jouw klantenbestand.
Wat is het nut van een whitepaper schrijven?
Als bedrijf heb je veel kennis in huis. Deze kennis wil je graag delen. Je wilt gezien worden als expert binnen jouw vakgebied. Een whitepaper laten schrijven kan hierbij helpen. Je laat zien dat je verstand hebt van jouw vakgebied en toont betrokkenheid.
Waarom Proven Context?
In een whitepaper wordt heel veel kennis opgesomd. Lange, wollige en ingewikkelde taal moet worden vertaald naar een leesvriendelijke tekst die de klant overtuigt. Laat Proven Context daarom jouw whitepaper schrijven. Wij brengen jouw expertise op een heldere en toegankelijke manier over op de lezer.
Meer klanten via een whitepaper
Door middel van een whitepaper vergroot je jouw klantenbestand. De whitepaper deel je gratis, in ruil voor contactgegevens, zoals naam en e-mailadres. Hiermee ontvang je de gegevens van veel potentiële klanten. Met de juiste communicatiestrategie zet je die lezers om in klanten.
Een whitepaper laten schrijven; hoe werkt dat?
Wij gaan altijd samen met de klant aan de slag. De whitepaper moeten een goede balans vormen tussen de wens van het bedrijf én de wens van de lezer. Wat we doen:
- De doelgroep selecteren
- Het doel van de tekst bepalen
- Indeling whitepaper opzetten
- Relevante stakeholders interviewen
- Content schrijven
- Klantvoordelen benadrukken
- Whitepaper promoten
O.a. via SEO, Ads en social media.

Vul ‘m zelf maar in
Nog een variant: een model dat de klant zelf in kan vullen. In dit geval de Value Proposition Canvas. Er is zoveel meer mogelijk dan een whitepaper!
"*" geeft vereiste velden aan
Verwant aan whitepaper laten schrijven
Je bent op zoek naar een tekstbureau om een whitepaper te laten maken. Jij wilt namelijk opvallen tussen de concurrentie en bij jouw doelgroep. Dit kunnen we ook voor je bereiken via onderstaande diensten.
Whitepaper nodig?
Ons team zit voor je klaar. Bel 085-1301818 of vul het formulier in.
"*" geeft vereiste velden aan