Professionele whitepaper laten schrijven

Een e-book of whitepaper laten schrijven? Wij maken overtuigende whitepapers. Zo zorgen we voor meer klanten en leads.

De voordelen van een whitepaper

Door een professionele whitepaper of e-book te laten schrijven, onderscheid jij je van de concurrentie. En het levert meer voordelen op.

  • Klantgegevens verzamelen
  • Autoriteit tonen in jouw vakgebied
  • Praktijkcases laten zien
  • Je USP’s zichtbaar maken
ebook seo

Download dit voorbeeld maar eens

Bij e-books of whitepapers gaat om de inhoud en opmaak. Bekijk deze maar eens. Vind je ‘m goed en duidelijk? Neem dan contact op. Dan maken we er ook één voor jou.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Werkwijze whitepaper ontwikkelen

Bij het schrijven van een whitepaper komt veel kijken. Besef dat de kennis altijd in jouw bedrijf zit. Wij zorgen dat die kennis zo sterk mogelijk wordt verwoord in jouw whitepaper.

  1. Bepalen doel en doelgroep
  2. Structuur opzetten
  3. Schrijven van de whitepaper
  4. Grafische vormgeving
  5. Whitepaper promoten

Zo hielpen we Docent Direct

Proven Context schreef inhoudelijk sterke whitepapers voor Docent Direct: een arbeidsbemiddelaar in het voorgezet onderwijs.

  • Impact maken op het onderwerp
  • Klantenbinding vergroten
  • Contactgegevens docenten verzamelen
Poster 115 communicatiemiddelen-thumb

Whitepaper of poster

Kies gerust voor een alternatief voor je whitepaper. Een hand-out, een checklist of zoals hier: een poster. Dit is onze beste download trouwens! Bekijk ‘m maar eens.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat onze
klanten zeggen.

Proven Context is een no-nonsens allround marketingbureau, met een slimme en snelle aanpak voor het bouwen van moderne websites. Niet bang voor extra hooi op de vork. Ook niet bang voor ambitieuze projecten. Het is een team van specialisten met alle expertises in huis die je in 2022 en in de toekomst nodig hebt.

Matthijs van den Broek, Marketingfacts.nl

De afstemming is prettig en afspraken worden nagekomen. Ook een erg belangrijke kwaliteit waarover de tekstschrijvers beschikken is: doorvragen. Wat wil je bereiken met de tekst, wat wil je vertellen? Heel belangrijk om tot een goed resultaat te komen. Wij vinden het een professioneel tekstschrijfbureau.

Anne Reijniers, HZ University of Applied Sciences

Proven Context heeft voor ons een nieuwe website ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de marketing. We zijn heel tevreden over de behaalde resultaten. We zien een grote verbetering in het aantal en de kwaliteit van de leads. Olaf en Eva zijn deskundig, altijd bereikbaar en denken goed mee.

Jelle Jonker, Nederlandse Juristen Groep

Proven Context is een goed bureau om mee samen te werken. Prettig contact, goed advies en vakkundigheid. Ze helpen ons met blogs en andere teksten en zijn voor ons nu al onmisbaar!

Janneke Brokking, Primaplan

Wij ervaren de samenwerking met Proven Context als heel fijn! Een onmisbare partner als je op zoek bent naar uitstekende content. Kritisch waar nodig en flexibel als het op het halen van een deadline aan komt.

Nienke Kramer - Klein Langenhorst, Prominent.nu

We zochten de beste voor onze marketing en kozen voor Proven Context. Nu we een paar maanden verder zijn heeft TechniQ Energy o.a. een duidelijke nieuwe site, geoptimaliseerde offerte teksten en seo en sea worden gemonitord en geoptimaliseerd. TechniQ Energy beveelt Proven Context van harte aan!

Bram Wijne, TechniQ Energy

Slimme, meedenkende en proactieve tekst-goeroes. Hartstikke fijn samenwerken zo!

Arjan van Rooijen, ZorgkaartNederland

Proven Context heeft voor ons een nieuwe website, commerciële mailing, brochure en meerdere webteksten opgesteld. Onze goede positie in Google is bevestigd en gestegen. Erg blij mee.

Frank Haver, Beleggingspand Rotterdam

Proven Context heeft aantal teksten voor ons geschreven en we zijn daar zeer tevreden over. Een bedrijf dat meer doet dan alleen schrijven. Ook geven ze tips over hoe je je pagina het beste kan indelen, opties voor afbeeldingen en nog meer. En dat alles na een zeer korte briefing. Hebben we weer teksten nodig kloppen we zeker weer aan.

Tom Boersma, Milieu Service Nederland

Door de heldere communicatie en het meedenken is de samenwerking plezierig en goed. Proven Context ondersteunt ons op het gebied van content, websitetechniek en vertalingen. Wat begon als een eenmalige samenwerking is inmiddels een duurzame samenwerking geworden.

Teun Lijnkamp, Eclipse Group

Actief meedenken met de klant, goede communicatie en heldere afspraken.

Herbert Dettingmeijer, Wende Werkt

Sinds een aantal jaar werk ik nauw samen met Proven Context. Ik ben erg tevreden over de proactieve manier van werken. Ze komen altijd zelf met innovatieve, creatieve ideeën waar al veel mooie dingen zijn uitgekomen.

Berend Oostvogel, Docent Direct

Proven Context heeft voor haagscongresbureau.nl verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid voor Google op een rij gezet.

Elwin Veldhuis, Haags Congresbureau

Meer weten over hoe wij whitepapers schrijven? Lees verder. We vertellen je hoe wij werken.

Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is een online document van minimaal 4 pagina’s. Een whitepaper wordt ook wel e-book genoemd. In de whitepaper geef je de lezers tips en adviezen. Ook kun je business-cases en specifieke thema’s bespreken. En je kan jouw eigen diensten aanprijzen. Dit laatste mag overigens niet het belangrijkste doel zijn.

Met een professionele whitepaper vergroot je jouw klantenbestand.

Wat is het nut van een whitepaper schrijven?

Als bedrijf heb je veel kennis in huis. Deze kennis wil je graag delen. Je wilt gezien worden als expert binnen jouw vakgebied. Een whitepaper laten schrijven kan hierbij helpen. Je laat zien dat je verstand hebt van jouw vakgebied en toont betrokkenheid.

Waarom Proven Context?

In een whitepaper wordt heel veel kennis opgesomd. Lange, wollige en ingewikkelde taal moet worden vertaald naar een leesvriendelijke tekst die de klant overtuigt. Laat Proven Context daarom jouw whitepaper schrijven. Wij brengen jouw expertise op een heldere en toegankelijke manier over op de lezer.

Meer klanten via een whitepaper

Door middel van een whitepaper vergroot je jouw klantenbestand. De whitepaper deel je gratis, in ruil voor contactgegevens, zoals naam en e-mailadres. Hiermee ontvang je de gegevens van veel potentiële klanten. Met de juiste communicatiestrategie zet je die lezers om in klanten.

Een whitepaper laten schrijven; hoe werkt dat?

Wij gaan altijd samen met de klant aan de slag. De whitepaper moeten een goede balans vormen tussen de wens van het bedrijf én de wens van de lezer. Wat we doen:

  • De doelgroep selecteren
  • Het doel van de tekst bepalen
  • Indeling whitepaper opzetten
  • Relevante stakeholders interviewen
  • Content schrijven
  • Klantvoordelen benadrukken
  • Whitepaper promoten
    O.a. via SEO, Ads en social media.
value propostion canvas - thumb

Vul ‘m zelf maar in

Nog een variant: een model dat de klant zelf in kan vullen. In dit geval de Value Proposition Canvas. Er is zoveel meer mogelijk dan een whitepaper!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Verwant aan whitepaper laten schrijven

Je bent op zoek naar een tekstbureau om een whitepaper te laten maken. Jij wilt namelijk opvallen tussen de concurrentie en bij jouw doelgroep. Dit kunnen we ook voor je bereiken via onderstaande diensten.

Whitepaper nodig?

Ons team zit voor je klaar. Bel 085-1301818 of vul het formulier in.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.