Haal meer uit je website. Optimalisatie does the job.
Website optimalisatie draait om het verbeteren van je website bij zoekmachines en gebruikers. Doel: meer kliks en conversie.
Wat is website optimalisatie?
Via website optimalisatie haal je blijvend meer resultaat uit je website. Is jouw website nu mooi en overzichtelijk? Maar blijven resultaten achterwege? Dan is de techniek, structuur of content van je website dus niet op orde. Dat ga je verbeteren.
De 3 hoofddoelen
- Meer websitebezoekers
- Langere bezoekersduur
- Meer kliks en verkopen

Optimalisatie via Proven Context
Hoe beter jouw website in elkaar zit, hoe hoger jouw website rankt in Google. Onder website zoekmachine optimalisatie vallen bij ons de volgende onderdelen.
- Structuur website verbeteren
- Site-techniek verbeteren
- SEO-content optimaliseren
- Slimmere knoppen
- Bouwen aan in- en externe links

Zo hielpen we Nederlandse Juristen Groep
De websites van de Nederlandse Juristen Groep waren onvoldoende vindbaar in Google. Op basis van een zoekwoordonderzoek realiseerden wij een nieuwe website.
- Gericht op conversie
- Technisch snel
- SEO-geoptimaliseerd

Nog niet helemaal overtuigd?
Ga met ons in gesprek. We vertellen je graag hoe wij op basis van website optimalisatie jouw site doorlopend kunnen versterken. Er zijn altijd mogelijkheden.
Meer weten over website optimalisatie? Lees hieronder verder.

Wie is jouw bezoeker?
Op jouw website moet één iemand centraal staan: de bezoeker. Maar wat is de ervaring van die bezoeker op de landingspagina van je website? En is jouw site goed zichtbaar in Google? Website optimalisatie draait om techniek, content, links én structuur.
Zo komt je website hoger in zoekmachines
Website zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website online beter vindbaar wordt. Veel mensen denken bij zoekmachineoptimalisatie / SEO direct aan SEO-teksten. Maar SEO draait zeker ook om het optimaliseren van ‘de achterkant’ van je website.
1. Laadtijd en devices
Laadtijd langer dan 3 seconden? Grote kans dat bezoekers teruggaan naar de Google-zoekopdracht. Is jouw website niet goed te gebruiken op een smartphone? Dan haken je gebruikers massaal af. Wij verbeteren de user-experience van de website.
2. SEO-techniek
Hoe zijn de SEO-standaarden van je website ingericht? Wat is de pagina-opzet, kun je H1 en H2’s toevoegen, krijgen call-to-actions voldoende aandacht? Soms is een grondige optimalisatie-aanpak of zelfs een nieuwe gebruiksvriendelijke website nodig.
3. Interne links
Via interne linkbuilding creëer je een duidelijk bezoekerspad voor bezoekers én Google. Daarnaast dragen links van andere websites naar jouw website bij aan jouw domein autoriteit.
4. SEO-content
Via Google-proof SEO-teksten die interessant zijn voor jouw doelgroep wordt je website beter gevonden. Op basis van een zoekwoordenonderzoek achterhalen we waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is. En op basis daarvan schrijven we SEO-teksten die aansluiten bij hun zoekgedrag.
Verwant aan website optimalisatie
Je bent op zoek naar een bureau om jouw website te optimaliseren voor Google. Maar als bureau kunnen we meer voor je betekenen op het gebied van online zichtbaarheid.
- Campagnes via ons communicatiebureau
- Adverteren via Google Ads
- Een professionele website bouwen
Toe aan een betere website?
Neem contact op. We helpen je graag verder.
"*" geeft vereiste velden aan