Wij creëren een sterke
e-mail-marketingstrategie

Door sterke e-mail-marketingcampagnes of strategieën versterk je jouw relatie met je klant. En je realiseert meer verkopen. E-mailings inzetten als marketinginstrument? Neem contact op 👇🏻 of lees verder.

Marketing via e-mail is een persoonlijke manier om je klant te bereiken. Jouw boodschap direct in de mailbox van jouw klant. Maar let op: als je marketingboodschap niet aansluit bij je doelgroep, dan vermijdt of verwijdert je klant jouw e-mail. Via een slimme e-mail-marketingstrategie voorkom je dit.

E-mail-marketing zonder strategie?

Je hebt een groot bestand e-mailadressen van klanten en prospects. Af en toe stuur je een e-mail. Maar de open-ratio van jouw e-mails blijft steken op 30%. Er gaat dus iets mis met e-mail-marketing. Leads blijven ook uit. Waar zit de fout? Inhoud? Opmaak? Verzending? Klantselectie? E-mail-marketing vraagt om een uitgedachte strategie.

Marketing mailings met effect

Bij Proven Context zorgen we voor e-mailings als marketinginstrument.

  • E-mails met een duidelijk doel
  • E-mails met overtuigende call-to-actions
  • E-mails die passen bij de customer journey
  • E-mails die helder en overzichtelijk zijn
  • E-mails die gelikt óf juist eenvoudig zijn
  • E-mails met precies de juiste timing
Meer bereiken met e-mail-marketing?

Als jouw e-mail onvoldoende opvalt in de inbox van je klant, dan zetten wij een betere e-mail-campagne voor je op. Zo zorgen we voor meer succes.

A-B-test je e-mail-marketingcampagne

Een A-B-test is dé manier om te ontdekken welke e-mails effect hebben en welke niet. Door te testen en te optimaliseren, creëer je de optimale e-mail. Zo bouw je de gepersonaliseerde e-mail waar je klant enthousiast van wordt.

Gespecialiseerd in e-mail

Proven Context is gespecialiseerd in onderstaande typen e-mailings.

  • Commerciële acties – Klanten op de hoogte stellen van tijdelijke acties.
  • Nieuws en updates – Binding houden met je klant. Kennis en expertise delen.
  • Onboarding – Zorgen dat nieuwe klanten overtuigd raken.
  • Trigger-based – Klanten e-mails sturen op basis van hun klikgedrag.
  • Cross-sell – Aanbiedingen sturen op basis van eerdere aankopen.
  • Service – Updates of uitleg sturen met een klantgericht karakter.
  • Praktische e-mails – Sterkere communicatie tussen klant en medewerker.
  • Review en onderzoek – E-mails om inzicht te krijgen over je dienstverlening.
Informeert logo

Een e-mail-strategie voor 110 advieskantoren

Voor Informeert.nl hebben we een marketing-totaalproduct opgezet: een e-mail-marketing en lead-oplossing. Klanten van financieel advieskantoren ontvangen elke maand persoonlijke tips per e-mail. Ruim 110 advieskantoren maken hier gebruik van. Lees meer >

E-mail, marketing en automation

Wil je een stap verder met e-mail-marketing? Kies dan voor marketing automation. Via marketing automation stel je slimme als-dan-regels in voor jouw e-mails. Bijvoorbeeld.

STAP 1 – Een ontvanger opent mailing A niet.
STAP 2 – Na drie dagen wordt automatisch mailing B verstuurd. Die is hetzelfde als mailing A, maar met een andere onderwerpregel. De ontvanger klikt mailing B wél aan.

Overweeg marketing automation als slimme e-mail-marketingstrategie.

E-mail-marketing uitbesteden

Bij Proven Context schrijven onze copywriters korte, wervende e-mailteksten die jouw lezers informeren én tot actie aanzetten. Zo roepen we lezers op om bijvoorbeeld contact op te nemen, een whitepaper te downloaden of om relevante blogs te lezen. We zorgen ervoor dat de e-mails interessant en relevant zijn.

Wat onze
klanten zeggen.

Nienke-Prominent

Wij ervaren de samenwerking met Proven Context als heel fijn! Een onmisbare partner als je op zoek bent naar uitstekende content. Kritisch waar nodig en flexibel als het op het halen van een deadline aan komt.

Nienke Kramer - Klein Langenhorst, Prominent.nu

Teun Lijnkamp - Eclipse

Door de heldere communicatie en het meedenken is de samenwerking plezierig en goed. Proven Context ondersteunt ons op het gebied van content, websitetechniek en vertalingen. Wat begon als een eenmalige samenwerking is inmiddels een duurzame samenwerking geworden.

Teun Lijnkamp, Eclipse Group

Frank - Beleggingspand Rotterdam

Proven Context heeft voor Beleggingspand Rotterdam een perfecte commerciële mailing, nieuwe brochure en suggesties voor online blogs opgesteld.

Frank Haver, Beleggingspand Rotterdam

Berend Oostvogel Docent Direct Proven Context

Sinds een aantal jaar werk ik nauw samen met Proven Context. Ik ben erg tevreden over de pro actieve manier van werken. Ze komen altijd zelf met innovatieve, creatieve ideeën waar al veel mooie dingen zijn uitgekomen.

Berend Oostvogel, Docent Direct

Elwin - Haags Congresbureau

Proven Context heeft voor haagscongresbureau.nl verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid voor Google op een rij gezet.

Elwin Veldhuis, Haags Congresbureau

Herbert dettingmeijer - wende werkt - proven context

Actief meedenken met de klant, goede communicatie en heldere afspraken.

Herbert Dettingmeijer, Wende Werkt

Verwant aan e-mail marketing strategie

Je bent op zoek naar een communicatiebureau om een perfecte e-mail-marketingcampagne op te zetten. Toch is marketing via e-mail maar één van de mogelijkheden om jouw klant te benaderen. Je kunt je doelgroep ook bereiken via SEO-teksten, een prikkelende reclamecampagne, een social media marketingstrategie of door via ons PR-bureau een goede publiciteitsactie op te zetten.

Kies voor marketing via e-mailings.

Wij zorgen voor resultaten bij onze e-mailings. Marketing Automation is ook een optie. Laat je gegevens achter. We denken graag mee. Bellen kan ook via 085 - 1301818.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.