Maak Ze Gek - Aartjan van Erkel - Score 8.0

Het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel is een superpraktisch boek vol eyeopeners en quick wins in Content Marketing en Website Optimalisatie.

Bij veel marketeers komt het hoofd van Aartjan van Erkel ééns in de zoveel tijd voorbij op hun LinkedIn- of Facebook-profiel. De marketeers zijn hierbij zélf marketingtarget van Aartjan geworden, die slim gebruik maakt van de online mogelijkheden. Hierover schrijft hij in zijn boek Maak Ze Gek

Beschrijving Maak Ze Gek

Maak ze Gek is een boek dat ondernemers vertelt hoe ze meer uit hun website en (online) marketingactiviteiten kunnen halen. Arjan van Erkel komt daarbij met échte hands-on verander-tips die snel resultaat opleveren. Van Erkel richt zijn boek vooral op problemen die klanten ervaren. "Kom niet met oplossingen, als je de problemen nog niet zichtbaar en voelbaar hebt gemaakt", is het motto van zijn boek.  

Verkooptips

Maak ze Gek lijkt eigenlijk meer op een boek vol verkooptips die je vrij eenvoudig kunt uitproberen op jouw klant en op je website. Werkt het niet, dan doe je weer een stapje terug en ga je verder met de volgende tip. Na het lezen van het boek Maak Ze Gek kun je dus volop aan de slag met je sitecontent én breder met je klantbenadering. En dat aan de slag gaan, is volgens mij precies wat Aartjan van Erkel wil bereiken met zijn boek. 

Uitgelicht 

In hoofdstuk 6: Bewijs wat je Belooft, pagina 105, schrijft Aartjan van Arkel: “Heb je een award, nominatie of eervolle vermelding, zeg dat dan niet alleen in woorden maar toon ook het logo van de award. Heeft de award geen officieel logo, laat een ontwerper er dan één maken”. 

Dit is een ogenschijnlijk simpele tip, waar je om één of andere reden toch dit boek voor nodig hebt om erop te komen. Het is iets dat Maak Ze Gek eigenlijk de hele tijd doet. Praktische tips uitdelen. Tips waarvan je denkt: "Sja, logisch eigenlijk. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen". 

Conclusie Maak Ze Gek

Maak Ze Gek bevat heel veel praktisch adviezen voor beginnende en gevorderde websites en webshops. Zelfs als doorgewinterde Content Marketeer vind je tips om je teksten, je knoppen, je site-indeling of e-mails verder aan te scherpen, na het lezen van dit boek. En hoewel hippe teksten als ‘de geheime formule’ en ‘daarvan word je wild-enthousiast’ 'OMG' en 'WTF' misschien wat te veel zijn van het goede, is het boek zeker de moeite waard. Het boek is ook laagdrempelig genoeg om door niet-marketeers begrepen te worden.

Pluspunten

  • Superpraktische “hands-on” tips
  • Leuke persoonlijke voorbeelden
  • Ook voor onervaren ondernemers / marketeers goed te begrijpen

Minpunten

  • Net wat té hip taalgebruik
  • Soms een verkoopbrochure voor z’n eigen bedrijf
  • Onderbouwing theorie kan uitgebreider

Eindscore Maak Ze Gek

Het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel krijgt van mij een 8,0 als beoordeling

Boek Maak Ze Gek kopen

Je kunt het boek Maak Ze Gek van Aartjan van Erkel eventueel kopen via de links hieronder.


Bekijk bij Bol.com

Maak Ze Gek

 


Bekijk bij Managementboek.nl 

Maak Ze Gek