Onze cookies zorgen voor gebruiksgemak en analyseren websitegedrag. Lees meer.

Ik begrijp het

Privacyschending - Ervaar het LIVE

Jochem Nooyen is mind-reader. Hij laat bezoekers van zijn theatershow live privacyschendingen ervaren. Met een knipoog.

Door Olaf Geysendorpher op 4 november 2019

Privacyschending is een hot topic. Maar toch geven we vaak veel te gemakkelijk onze gegevens weg. Aan Google, Instagram, Amazon, etc. Privacy en Privacyschending zijn thema's die Jochem Nooyen onder de aandacht brengt in zijn theatershow Privacy

Privacy en Privacyschending in het theater

Overtuigen, beïnvloeding, nudging, klantdata, privacy: als marketeer zijn het thema’s die we dagelijks tegenkomen. Jochem Nooyen is goochelaar, illusionist en theatermaker. Hij integreerde deze thema’s in zijn theatershow 'Privacy' (en eerdere show 'Influence').  'Als we zo gemakkelijk te sturen zijn, dan zijn we een soort prooidieren geworden'. 

Jochem Nooyen. Theatermaker, Illusionist en Mind-reader.

Even voorstellen: Jochem Nooyen, 39 jaar en in zijn carrière al actief geweest als goochelaar, ballonvouwer, degenslikker, acteur (wiskundeleraar Barteljaap in de tv-serie ‘Rundfunk’), illusionist (bij de Uri Geller-show in de halve finale) en als mind-illusionist in het theater. Via nudging, beïnvloeding en mind-reading wil hij in zijn theatershow laten zien hoe eenvoudig we te beïnvloeden zijn. Uiteraard met een knipoog.

Dit blog over privacy en privacyschending schreef Proven Context voor Marketingfacts. Lees verder: Jochem Nooyen: illusionist, mind-reader, marketeer?

Fotocredits: Reginald Kluijtmans.