Cover Story LinkedIn – Verbeter jouw profiel met video

Je eerste indruk op LinkedIn professionaliseren? Maak een LinkedIn Cover Story! Je leest alles over deze nieuwe feature in onze blog.

Eva
| 31 maart 2021|3 minuten
Cover Story op LinkedIn - zo werkt het

👉 Scroll verder naar actuele updates

Misschien herken je dit: elke week maak je een LinkedIn-post. Regelmatig verstuur je In-Mails. Ook connect je graag met nieuwe mensen. Je nut de kansen van LinkedIn dus goed uit. Nu komt LinkedIn met iets nieuws: de Cover Story. Een manier om je profiel een upgrade te geven.

Wat is een LinkedIn Cover Story?

De Cover Story is een korte video waarin je jezelf voorstelt aan al jouw profielbezoekers. Met de tool kan je een korte, persoonlijke LinkedIn-video aan jouw profiel toevoegen. Zo kun je, zoals LinkedIn het mooi omschrijft, jouw ‘eerste hallo’ volledig personaliseren.

Videocredit: LinkedIn

Hoe werkt de Cover Story?

Wanneer je een LinkedIn Cover Story hebt geüpload, verschijnt er een oranje rand om je profielfoto. Automatisch speelt er een preview van de video af in het foto-frame, zonder geluid. De mogelijkheid om ondertiteling toe te voegen, volgt volgens LinkedIn nog.

Wat zijn de voordelen?

Een Cover Story is een perfecte manier om jezelf op een snelle en professionele manier te introduceren aan je volgers, doelgroep, klanten, opdrachtgevers en collega’s. De tool maakt het bovendien gemakkelijk om jouw carrièredoelen, skills en persoonlijkheid te tonen, op een visuele manier.

  • Presenteer jezelf op een professionele manier
  • Spreek opdrachtgevers en klanten persoonlijk aan
  • Creëer een diepgaandere eerste indruk

Afbeeldingscredit: LinkedIn

Wat is de reden van deze nieuwe functie?

Volgens LinkedIn gelooft 61% van de werkzoekenden dat een persoonlijke video een opvolger kan zijn van de traditionele sollicitatiebrief. Daarnaast laat 80% van de recruiters weten dat video een steeds belangrijk aspect speelt bij het beoordelen van sollicitanten. Met de Cover Story tool hoopt LinkedIn dat gebruikers beter gezien worden op het platform.

ebook seo

Word beter zichtbaar in Google

Wil je ook beter gezien worden in Google? Download dan gratis ons e-book SEO.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Voorbeelden inzetten LinkedIn Cover Story

Jezelf voorstellen in een korte video op jouw profiel, voor wie is dat relevant? Een paar concrete voorbeelden.

  • Voorbeeld 1
    Een onderdeel van het onboarding programma van jouw bedrijf is het maken van een bedrijfsgericht LinkedIn-profiel. Het toevoegen van een video maakt alle werknemersprofielen uniform en professioneel.
  • Voorbeeld 2
    Je bent ZZP’er in de salesbranche. Je maakt een korte, overtuigende video waarin je jouw verkoopervaring bespreekt. Opdrachtgevers worden geënthousiasmeerd door jouw professionele video en positieve uitstraling.
  • Voorbeeld 3
    Je bent een recruiter. Je benadert professionals voornamelijk via LinkedIn. Door een persoonlijke Cover Story toe te voegen, hebben mensen direct een eerste indruk van jou.

Update Cover Story

  • Update 31 maart 2021 – LinkedIn geeft aan dat de Cover Story tool deze week wordt geïntroduceerd.
  • Update 4 april 2021 – De uitrol blijkt beperkt. Cover Stories zijn nog niet breed beschikbaar.
  • Update 7 juni 2021 – De functie is overal beschikbaar. Maar je moet wel even zoeken. Ga op je smartphones naar het plusje (+) bij je profielfoto

Wij zijn erg enthousiast over deze nieuwe functie. Ga jij ‘m gebruiken? Houd daarnaast deze blog in de gaten: we updaten ‘m wanneer er meer bekend wordt over het maken en plaatsen van de functie. 

laptop-nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. 7.800 ontvangers gingen je voor. Over Marketing, Teksten en Communicatie.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.