Een nieuwe mediavorm: het BroMag + waarom wij er een maakten
Hij is af! Ons allereerste BroMag. Waarschijnlijk het eerste BroMag dat jij leest. Daarom leggen we eerst uit wat een BroMag is. En waarom wij er een maakten.

Een BroMag?
Misschien heb je er nog nooit van gehoord. We hebben het namelijk zelf bedacht. Een BroMag is een combinatie tussen een brochure en een magazine. Korte boodschappen uit brochures gecombineerd met de diepgang van verhalen uit magazines, leest wel zo fijn!
Maak kennis met de BroMag: de perfecte combinatie van een magazine en een brochure
Zo voorkom je dus een magazine met enkel langdradige teksten of een brochure waarin je enkel vertelt wat je als bedrijf doet. Niet interessant voor de lezer. Een BroMag sluit veel beter aan bij deze tijd: fris en afwisselend.
Ook op papier?
We lieten het BroMag ook ouderwets op de mat vallen bij bedrijven. Waarom? Omdat het werkt. Tegenwoordig gaat alles digitaal. Hoe vaak ontvang jij nog ouderwetse post op de mat? Persoonlijk aan jou gericht? Niet vaak waarschijnlijk. En zeker niet binnen het bedrijf waar je werkt.
Écht bladeren
Toch is het fijn om iets tastbaars in handen te hebben. Zéker omdat het uniek is. En dan ook nog aan jou gericht. Je aandacht is getrokken. Dat kost de verzender (wij) meer tijd, maar levert ook veel meer op.
Niet schieten met hagel
Voor onze campagne selecteerden we honderden bedrijven via KVK-lijsten. Binnen die bedrijven zochten we de juiste contactpersonen. LinkedIn is daar een krachtig platform voor. In een oogopslag zie je wie welke functie heeft binnen het bedrijf. Zo wisten we zeker dat ons BroMag in de juiste handen terecht kwam. Gericht sturen dus.
Omni-channel
Maar het een sluit het anders niet uit Het is de unieke combinatie van ‘ouderwetse’ post en persoonlijk contact via LinkedIn, versterkt door krachtige branding en herhaling (LinkedIn Ads + Google Display), die de campagne doeltreffend maakt.

BroMag voor Huurrechtjuristen
Het was voor ons niet de eerste keer dat we een BroMag ontwikkelden. Eerder maakten we voor Huurrechtjuristen een exemplaar. Met relevant nieuws, advies en regelgeving omtrent huren. Gericht op de doelgroep.
Wij én de klant waren enthousiast. Dus besloten we ook voor Proven Context een BroMag te ontwikkelen.
Voor wie is het maken van een BroMag interessant?
Voor ons als marketingbureau leek het maken van een BroMag een logische keus. Maar het is voor heel veel bedrijven interessant. Denk maar eens na: elk bedrijf heeft unieke verhalen om op papier te zetten. Deel ervaringen, inzichten en houd interviews met collega’s. Voor je het weet is je “magazine”-gedeelte gevuld.
Samenvoegen
Daarna maak je een combineer je die artikelen met stukken waarin je meer vertelt over de producten of diensten van het bedrijf. Kortom: wat hebben jullie te bieden?
Actiegericht
Last but not least kun je een mooie actie toevoegen aan het BroMag. Want uiteindelijk wil je dat potentiële klanten in contact komen met je bedrijf. Denk aan vouchers of kortingcodes. Voeg QR-codes toe die lezers direct leiden naar een pagina, formulier of een video. Net wat past bij het bedrijf.

Laat je BroMag ontwikkelen door
Proven Context
Met onze expertise maken we een visueel flitsend BroMag met boeiende inhoud. We helpen en denken mee van het maken van de opzet tot het versturen naar relevante bedrijven en contactpersonen.
Download het BroMag
Vul je gegevens in en ontvang ons BroMag in jouw inbox. Veel leesplezier!
"*" geeft vereiste velden aan