Onze cookies zorgen voor gebruiksgemak en analyseren websitegedrag. Lees meer.

Ik begrijp het

De marketingkracht van papier

Zelfs in het huidige digitale tijdperk is de kracht van papier ongekend groot. We leggen je uit waarom papier steeds relevanter wordt voor jouw marketingcommunicatiestrategie.

Door Olaf Geysendorpher op 27 februari 2020

We kennen 'm allemaal wel van vroeger: de speelgoedbrochure van Intertoys. Uren, misschien zelfs dagen, bladerden we door de papieren brochure. Je zou denken dat de papieren brochure is uitgestorven in het huidige digitale tijdperk. Maar niet is minder waar. Sterker nog; de papieren brochure is een voorbeeld van een effectief marketingmiddel. Het inzetten van papier in marketing wordt steeds relevanter. 

Waarom werkt papier?

Er zijn 6 verschillende redenen waarom papier werkt. 

1. Papier genereert meer aandacht

Je e-mailbox opschonen kan, maar de meeste mensen doen het niet. Vaak is er geen beginnen aan. Brieven opruimen doen we wel. Anders wordt het een rommel in je huis. Toch verdwijnen die brieven meestal niet direct in de oud-papier-bak. Je komt thuis, vindt een brief, maakt ‘m open en legt de brief samen met de opengescheurde envelop even weg. Herkenbaar? Waarschijnlijk wel. Daarmee is het aantal contactmomenten in ieder geval twee. En dat is meer dan bij een gemiddelde e-mail.

Benieuwd naar andere 5 krachtige redenen waarom papier werkt? Je leest de hele blog over de marketingkracht van papier op Marketingfacts.nl. 

 

Olaf_Directeur_Proven Context_vrijstaand
Neem contact op

Perfecte webteksten. Een campage voor meer leads. Een hogere positie in Google. Wij gaan aan de slag. Laat je gegevens achter of bel 085 1301818.