linkedin-animated-gif-bedrijfspagina-company-page-header

Olaf|4 maart 2019|3 minuten


Zo voeg je een animated gif - logo toe aan je LinkedIn-profiel

Voeg animatie of beweging toe aan je LinkedIn-profiel. Een animated gif bedrijfslogo in LinkedIn maken, werkt als volgt. Een uitleg in 8 stappen.

Als bedrijf kun je een animatie toevoegen aan het logo van je Linkedin-bedrijfsprofiel. Bewegende beelden vallen beter op dan statische beelden. Een animatie of beweging toevoegen aan jouw LinkedIn-profiel / LinkedIn-logo zorgt dus voor meer aandacht. Maar hoe werkt het toevoegen van een bewegend bedrijfslogo? Een uitleg in 8 stappen.

Bekijk allereerst ons eigen bedrijfslogo met animatie op LinkedIn. Je mag ons dan natuurlijk ook gelijk volgen 😉. Een ander voorbeeld van een animated gif dat wij goed gelukt vinden, vind je op de LinkedIn company page van AFAS Software.

Animatie company page LinkedIn

Een animatie via je LinkedIn-bedrijfsprofiel bestaat uit een zogeheten animated-gif-afbeelding. Dit is een afbeelding met de extensie .gif, waaraan animatie is toegevoegd. Dit animeren doe je bijvoorbeeld in Photoshop. Dat werkt als volgt.

Een LinkedIn-animated gif bedrijfslogo maken

  1. Upload je logo naar Photoshop
  2. Open in ‘Beeld’ het ‘Timelime’-venster
  3. Maak een nieuwe laag voor elk nieuw frame
  4. Kies voor ‘Omzetten in Frameanimatie’
  5. Kies bij elke frame hoe lang het moet duren
  6. Selecteer (onderaan) hoe vaak de animatie moet herhalen
  7. Door op de play-knop te drukken, bekijk je het resultaat
  8. Exporteer je gif via bestand > exporteren
Nieuwsbrief Proven Context

Meer van dit soort slimme tips vind je in onze nieuwsbrief. Schrijf je in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Uploaden van je animated gif in LinkedIn

In LinkedIn ga je naar je bedrijfspagina. Daar upload je jouw animated of bewegende bedrijfslogo op dezelfde manier als een gewoon logo. Als het goed is, wordt je company-logo vervolgens direct weergegeven, inclusief animatie.

Gebruik de animatie, zolang het kan

Wanneer alle bedrijven een bewegend companyprofiel opzetten, zal de timeline van LinkedIn erg onrustig worden. Er is daarmee een kans dat LinkedIn, op lange termijn, de mogelijkheid van de animated gifs weer uit zal zetten. Maar voor nu geldt: voeg je animated logo vooral toe aan je company- of bedrijfsprofiel en pak dat stukje extra aandacht.

Voeg je animated logo toe aan je company- of bedrijfsprofiel en pak dat stukje extra aandacht.

Bewegend logo: alleen voor bedrijven

Hoop je ook voor je persoonsprofiel een animated logo toe te voegen, dan kom je bedrogen uit. Bij jouw persoonsprofiel wordt de animatie door LinkedIn niet weergegeven. De gif wordt dan statisch, zonder animatie getoond.

ebook seo - search engine optimization

Hoger in Google? Dat kun je zelf! Via ons 50 pagina's dikke SEO-boek. Download gratis.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bewegende gif uploaden lukt niet: troubleshoot

Vervelend! Bij een deel van de mensen blijft LinkedIn haperen. We ontvangen hier regelmatig vragen over. Daarom een aantal oplossingen om toch een stap verder te komen bij het toevoegen van je dynamische logo in LinkedIn.

  1. Zet de default taal naar het Nederlands
    LinkedIn heeft soms bugs als de taal van een Nederlands profiel op Engels staat ingesteld. Bepaalde instellingen kunnen dan haperen. Zorg dat je taalinstellingen goed staan.
  2. Probeer een andere browser
    Gebruik je Chrome? Probeer dan eens Firefox, Safari, Edge of zelfs een oude versie van Internet Explorer om je animated gif toe te voegen.
  3. Probeer een andere computer
    Mogelijk hapert LinkedIn op basis van de upload-instellingen van een specifieke computer. Probeer eens een andere computer.
  4. Probeer een andere locatie
    Een bedrijf kan mogelijk beperkingen opleggen bij het uploaden van bestanden. Gif-bestanden zouden daar ook onder kunnen vallen. Het thuis uploaden vanuit de privécomputer zou kunnen helpen.
  5. Probeer een ander account
    Zijn er meer mensen met toegang tot het LinkedIn-bedrijfsaccount? Kijk of zij wél de animated gif kunnen uploaden.

Eén van deze tips zou je een stap verder moeten brengen bij het uploaden van je animated gif in LinkedIn. Al met al biedt het toevoeging van beweging en animatie een mooie manier om jouw logo of company-page in LinkedIn extra te laten opvallen. Succes!

Updates 2020/2021

  • Update maart 2021 Het lijkt op dit moment niet meer mogelijk om een bewegend logo op LinkedIn te plaatsen. In de afbeeldingsrichtlijnen staat vermeld dat je alleen nog maar een JPEG of PNG-bestand kan toevoegen. Zie je toch nog een bewegend logo voorbijkomen? Dan is dit logo al geplaatst voordat deze functionaliteit uit werd gezet. Wat wél kan op LinkedIn, is een poll toevoegen. Alles daarover lees je in onze blog LinkedIn Poll – Opiniepeiling starten via LinkedIn. Of val op in Google via een web-story
  • Update augustus 2020 – Toevallig kregen we een signaal dat het uploaden van de LinkedIn gif met animatie bij iemand was gelukt door het formaat van het logo op de bedrijfspagina een paar pixels te verkleinen. Het proberen waard.
  • Update februari 2020– We hebben inmiddels signalen gekregen dat het uploaden van de animated gif niet altijd goed werkt. In deze gevallen adviseren we als alternatief op Photoshop het minder professionele maar óók bruikbare gifmaker.me of gifmaker.org te gebruiken.
  • Update augustus 2019 – Bij sommige gebruikers lukt het niet om de bewegende / animated gif te uploaden. Of het uploaden lukt wel, maar LinkedIn geeft nog steeds een statische gif weer als bedrijfslogo. We helpen je graag verder. Daarom hebben we aan het einde van dit artikel een trouble-shoot toegevoegd. Succes!

Onze verwante diensten

Bedrijf promoten via social media

Je bedrijf promoten via social media biedt je kansen. Wij maken je zichtbaar bij jouw doelgroep. Via reads, likes en shares creëren we impact.

Bekijk

Communicatieadviesbureau Proven Context

Als communicatieadviesbureau brengen we jou onder de aandacht bij je klant. Via duidelijke, concrete en inspirerende communicatie.

Bekijk
Website-adviesbureau

Websitebureau

De websites die wij maken, zijn volledig gericht op de gebruiker. Snel, slim en overzichtelijk.

Bekijk