Onze cookies zorgen voor gebruiksgemak en analyseren websitegedrag. Lees meer.

Ik begrijp het

De Marketingkracht van Concreet en Abstract

Abstract versus concreet. Wat werkt het beste in je marketing? Een uitleg over de marketingkracht van concreet en abstract. Over koeien, patat en suikerklontjes.

Door Olaf Geysendorpher op 28 maart 2019

Wat is duidelijker qua voedingswaarde? (A) 11,8 gram suiker per 100 ml x 2, óf (B) 6 suikerklontjes? Makkelijk: de suikerklontjes. Suikerklontjes zijn concreet. Daarmee zijn ze geschikt voor het communiceren van positieve informatie. Precies omgekeerd werkt abstract juist goed bij het communiceren van negatieve informatie. Hoe zit dat? In dit blog een uitleg en veel voorbeelden over de marketingkracht van concreet en abstract.

Oma was jarig. Het was druk en gezellig. “Papa, mag ik nog één flesje chocomel?”, vroeg mijn dochter van 5 jaar. “Nog ééntje maar papa”. Nou, vooruit dan maar. En dus gaf ik mijn dochter haar derde flesje Chocomel. 3 flesjes x 11,8 gram suiker per 100 ml x 2. Omgerekend: 18 suikerklontjes. In twee uur tijd. Goed bezig papa.

Dit blog schreven we voor Frankwatching. Lees verder over de Marketingkracht van Concreet en Abstract >

bannerfoto_olaf_geysendorpher

Wij schrijven de perfecte tekst voor jouw organisatie

  • Content voor websites
  • Commerciële teksten
  • E-mailings
  • Blogs
NEEM CONTACT OP