Interview Kop-Munt over Inflatie-communicatie

"Mensen snappen inflatie niet", vertelt Olaf Geysendorpher van Proven Context in een interview met Kop-munt.nl. Inflatie is te abstract en vomt een drempel in adviescommunicatie.

11 oktober 2018

Onlangs legde Olaf Geysendorpher, directeur van Proven Context, in een artikel voor AMWeb uit waarom consumenten inflatie nooit zullen snappen. Inmiddels is hij hiervoor geïnterviewd door Kop-Munt.nl

Een citaat uit het interview met Kop-Munt.

“De adviseur moet inflatie zijdelings beetpakken. Misschien moet het woord ‘inflatie’ wel vermeden worden. Het is moeilijk om te vertellen dat geld minder waard wordt. Dit is heel abstract. Mensen snappen hiet niet. Je kunt beter uitleggen dat het salaris van mensen over tien jaar hoger zal zijn dan nu. Je kan dan zeggen dat lasten gelijk blijven, en je salaris hoger is. Het is over tien jaar dus gemakkelijker om dezelfde lasten te betalen. 

Lees het inflatie-interview met Kop-Munt


Een citaat uit het artikel voor AMWeb. 

Onderzoekers Eldar Shafir, Peter Diamond en Amos Tversky geven in 1997 de verklaring: dingen die we kunnen meten, kunnen tellen, of kunnen wegen, horen niet te veranderen. “Units of measurement” noemen de onderzoekers dit. Anders gezegd: een kilo blijft altijd 1.000 gram, een meter blijft altijd 100 centimeter en een euro blijft altijd 100 cent. Alleen werkt het bij die laatste dus net wat anders.

Lees het inflatie-artikel van AMWeb

Neem contact op

Proven Context verbetert de resultaten van jouw organisatie. Via SEO, tekst, marketing en communicatie. Bel 085 - 1301818 of vul het formulier in.