Het CCCS-model - Tekstkwaliteit + SEO Criteria

Met het CCCS-model controleer je objectief de kwaliteit van Content. Inclusief SEO-criteria.

Door Olaf Geysendorpher op 8 november 2018

Met het CCCS-model controleer je objectief de kwaliteit van Content. Het CCCS-model is een uitbreiding van het CCC-model zoals ontwikkeld door Jan Renkema. Proven Context schreef erover voor Frankwatching.

Bekijk het CCCS-model op Frankwatching >

CCC-model van Jan Renkema

De basis van het CCCS-model, het CCC-model van Jan Renkema, is zeker geschikt voor de meeste webtekst-criteria. Maar het kijkt niet naar de SEO-regels omtrent vindbaarheid in Google (zoekmachine optimalisatie). Met het CCC-model kun je jouw webtekst al controleren op de volgende criteria:

  • korte alinea’s
  • korte zinnen
  • weinig interpunctie
  • veel tussenkopjes
  • een call-to-action
  • ruime opmaak
  • groot lettertype
  • inhoudelijk relevant

 

CCCS-model = CCC-model + SEO

Het CCCS-model is een uitbreiding van het CCC-model. Deze uitbreiding is essentieel voor teksten die gevonden moeten worden op internet. Het zou immers zonde zijn als iemand jouw tekst - hoe goed ook - uiteindelijk niet gaat lezen. Je kunt de regels omtrent Google-vindbaarheid simpelweg niet negeren.

Proven Context schrijft en checkt content op basis van het CCCS-model. Interesse. Neem contact op met Proven Context.

Neem contact op

Proven Context verbetert de resultaten van jouw organisatie. Via SEO, tekst, marketing en communicatie. Bel 085 - 1301818 of vul het formulier in.