Zo voeg je een animated gif - logo toe aan je LinkedIn-profiel

Voeg Animatie of Beweging toe aan je LinkedIn-profiel. Een animated gif bedrijfslogo in LinkedIn maken, werkt als volgt. Een uitleg in 8 stappen.

Door Olaf Geysendorpher op 16 oktober 2018

Als bedrijf kun je een animatie toevoegen aan het logo van je Linkedin-bedrijfsprofiel. Bewegende beelden vallen beter op dan statische beelden. Een animatie of beweging toevoegen aan jouw LinkedIn-profiel / LinkedIn-logo zorgt dus voor meer aandacht. Maar hoe werkt het toevoegen van een bewegend bedrijfslogo? Een uitleg in 8 stappen.

Bekijk allereerst mijn bedrijfsprofiel op LinkedIn voor een voorbeeld van bedrijfslogo met animatie. Een ander voorbeeld van een animated gif vind je op de Linkedin company page van AFAS Software.

Animatie company page LinkedIn

Een animatie via je LinkedIn-bedrijfsprofiel bestaat uit een zogeheten animated-gif-afbeelding. Dit is een afbeelding met de extensie .gif, waaraan animatie is toegevoegd. Dit animeren doe je bijvoorbeeld in Photoshop. Dat werkt als volgt.

Een LinkedIn-animated gif bedrijfslogo maken

  1. Upload je logo naar Photoshop
  2. Open in ‘Beeld’ het ‘Timelime’-venster
  3. Maak een nieuwe laag voor elk nieuw frame
  4. Kies voor ‘Omzetten in Frameanimatie'
  5. Kies bij elke frame hoe lang het moet duren
  6. Selecteer (onderaan) hoe vaak de animatie moet herhalen
  7. Door op de play-knop te drukken, bekijk je het resultaat
  8. Exporteer je gif via bestand > exporteren

Uploaden van je animated gif in LinkedIn

In LinkedIn ga je naar je bedrijfspagina. Daar upload je jouw animated of bewegende bedrijfslogo op dezelfde manier als een gewoon logo. Als het goed is, wordt je company-logo vervolgens direct weergegeven, inclusief animatie.

Gebruik de animatie, zolang het kan

Wanneer alle bedrijven een bewegend companyprofiel opzetten, zal de timeline van LinkedIn erg onrustig worden. Er is daarmee een kans dat LinkedIn, op lange termijn, de mogelijkheid van de animated gifs weer uit zal zetten. Maar voor nu geldt, voeg je animated logo vooral toe en pak dat stukje extra aandacht.

Alleen voor company-profiel

Hoop je ook voor je persoonsprofiel een animated logo toe te voegen, dan kom je bedrogen uit. Bij jouw persoonsprofiel wordt de animatie door LinkedIn niet weergegeven. De gif wordt dan statisch, zonder animatie getoond. 

Maar al met al biedt het toevoeging van beweging en animatie een mooie manier om jouw logo of company-page in LinkedIn extra te laten opvallen.